lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 september 2016

Av Elin - 20 september 2016 20:17


Jag har aldrig varit en sån där person som älskar fester. Visst är det kul att få umgås med trevligt folk, men jag har inte riktigt känt mig bekväm med att stå i centrum. Men jag tror att jag har ändrat mig nu alltså haha. Mamma har tjatat på mig att jag borde ha en 25-årsfest i november när jag fyller år, jag fyller dessutom år på en lördag! Var helt emot det från början, men något har hänt. Helt plötsligt så sitter jag varje dag och kollar dekoration, kläder och mat, ja rubbet! Jag bestämde mig för att ha två fester till och med och med olika teman. Den första festen blir för släkt och familjevänner med tema skärgård och den andra festen med vänner blir tema guld. Alltså, här snackar jag all in. Det ska vara skärgård överallt på min födelsedag och guld överallt veckan efter! Jag har blivit någon slags birdezilla fast inget bröllop utan födelsedagsfester! Jag längtar såå mycket till november nu när jag får gå wild and crazy och pynta både mig och lägenheten haha!


Det är jag som blir kaptenen på första festen! :D


Alltså, GULD!! :D

Av Elin - 20 september 2016 13:35


Hej på er vänner. Har så fruktansvärt ont i kroppen idag och är så trött, så jag ligger för tillfället i soffan och försöker samla på mig lite energi. Ska visseligen inte göra något speciellt resten av dagen, men man kanske inte ska gå och sova nu precis hehe. Insåg att jag inte har tittat in här på några dagar. Efter förra veckan med alla premiärer och sena kvällar så bled det en ganska så lugn helg, trots att jag satt lite barnvakt åt G på lördagen. Vi kollade på bio och bara var hemma hos honom. Senare på kvällen så mötte jag upp Lisa i Sumpan för att ha filmmys och äta massa godis och chips, mer än så orkade vi inte göra då båda var helt slut haha.


I söndags så skulle jag ha varit i roslagen för att representera de unga i ridsporten inom Stockholmsdistriktet under distriktmästerskapet, men jag mådde så himla dåligt så det fick bli en hemmadag istället. Läste ut en bok och så blev det hämtmat till middag.


Igår blev jag kvar på jobbet lite länge då jag hade möte med chefen, men efter det så åkte jag hem i ilfart för att förbereda inför att rörmockarna skulle komma hem till mig och koppla in min diskmaskin, äntligen!! Diskade i expressfart och tömde nästan hela köket, kaos med stort K kan jag säga haha! När de var klara och tackade för sig så kom Bella hit för en fika, vi har inte sets sedan hennes bröllop så vi hade mycket att snacka ikapp haha. Hon kom även hit med en bukett rosa rosor och en flaska vitt vin, hur gulligt?! Älskar migg soffbord just nu med rosor, marmor och guld, så snyggt!


Idag var det jobb i två timmar som vanligt, men framtill oktober på en annan avdelning, känns riktigt bra! Behöver struktur just nu på jobbet och känna att jag kan vara med barnen utan press och stress, i den mån det går iallafall :). Efter jobbet så köpte jag en kaffe och hänt extra och satte mig på balkongen en stund, så mysigt!


Har varit och handlat lite mat och sådant och nu sitter jag här i soffan. Men nu tänkte gå och förbereda middagen lite så det är gjort också. Kanske får jag starta min första diskmaskinstvätt ikväll, längtar hehe!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards