lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2016

Av Elin - 24 december 2016 11:07


God jul på er alla och inte från Karlsudd som i rubriken haha! Ni som följt mig några år här på bloggen kanske vet om att jag har som tradition att slänga in ett youtubeklipp när Carola läser julevangeliet. Så här kommer det, lyssna och njut!


Av Elin - 23 december 2016 15:32


Detta inlägg är i samarbete med Kalenderkungen.


I oktober så fick jag chansen att beställa några produkter av Kalenderkungen. Jag älskar att ha ordning och reda på saker och tackvare denna beställning så hoppas jag att mitt liv kommer bli något enklare haha. Jag valde en kalender och att designa ett eget anteckningsblock. Beställningen gick igenom i oktober, men jag fick mina saker denna vecka, sjukt drygt att leveransen var så pass lång och att det var lite strul på vägen, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge säger man ju haha.


Med mitt minne så kan det vara skönt att ha en papperskalender ibland för att kunna skriva upp allt som händer och det är alltid lite roligare om den ser snygg ut. Valde en ganska så naturell färg så ser den lite lyxigare ut hehe.


Sjukt snygg om ni frågar mig, dock så såg den inte alls ut som jag trodde när man öppnade den. Jag trodde inte att den skulle vara som en inbunden bok, men tydligen så var det en avtagbar almanacka som de fäst i fodralet istället. Först blev jag lite besviken, men nu inser jag att det faktiskt är bra. Lättare att byta almanacka då liksom :)


Det andra jag valde var ett anteckningsblock som jag skulle ha till ridsporten då anteckningar ligger huller om buller ibland när jag kommit hem från ett möte eller liknande. Perfekt också att man kunde designa det som man ville själv och så det passade ändamålet. En stor fördel var också att det gick att designa även innehållet-linjerade papper, adresspapper, rutiga papper och dessutom hur många av varje sort. Sjukt smart! För mig blev det linjerat och vanliga blanka papper.

Framsidan var ett självklart val av foto.


Baksidan känns också ganska så självklar


Så söker ni snygga almanackor eller nya anteckningsblock eller liknande saker nu när det snart blir nytt år-egendesignade eller inte, så rekommenderar jag att ni ska gå in på Kalenderkungen och kika vad de har att erbjuda!



...

Av Elin - 22 december 2016 21:24


Bakslag. Igen, helt utan förvarning.


Väck mig när det känns lättare att andas för just nu blev det tungt igen och det känns för mycket.

Av Elin - 22 december 2016 19:56


Älskar ni liksom jag julen? Ibland känns det som att man inte får tycka om julen så mycket bara för att man är vuxen, men det struntar jag i! Att få julpynta, köpa julklappar, slå in alla klappar, dricka glögg, tända massa ljus och ha julmusik i bakgrunden, det finns knappast något mysigare, möjligtvis om snön faller samtidigt som man gör allt detta! I år så har jag gått all in vad gäller julklappar känns det som och har nog egentligen lagt alldeles för mycket pengar på det. Jag även pyntat mina paket och självklart så blir det rim på alla, har liksom vuxit upp med rim via farmor, mormor och mamma så jag måste föra traditionen vidare! Dessutom älskar jag att skriva rim så det är ju inget som känns så betungande precis. Det blir en lugn jul detta år, känns skönt. Helt sjukt att det är julafton om bara två dagar!

 


Av Elin - 22 december 2016 15:43


Vilken fantastisk härlig och julig dag jag har haft på jobbet, så kul! Det är sånna här saker som jag längtade efter att få göra på riktigt när jag gick förskollärarutbildningen. På ett sätt är det skönt med lite barn på avdelningarna, men på ett annat sätt så önskar man ju att alla barnen fick möjligheten att göra allt som vi gör när det är någon tradition eller firande av något slag. Dagen började lugnt, sedan vid 09:30 så var det späckat schema för oss alla! Jag och en kollega dukade julfint då vi tre småbarnsavdelningar skulle äta julbord tillsammans och de tre storbarnsavdelningarna skulle äta julbord på andra sidan huset tillsammans! Sedan klädde vi på oss och mötte massa glada barn ute på gården som var sugna på att dansa runt julgranen. När man har en stor gård så gäller det att ta tillvara på den, så självkalrt blev det utomhus!


Sedan gick vi in, bytte blöjor och möttes vid långbordet, så mysigt!

Redo för en riktig braklunch!


Efter lunchen så sov ju våra barn, så vi städade lite, tog rast och tog det lite lugnt. Sedan vid 13:45 ungefär så fick vi spurta lite med våra barn till borden igen för att få träffa Tomten! Hur kul är inte det?! Vi alla i personalen blev så förvånade när typ inga av barnen grät utan alla satt som fågelholkar haha! Tomten lämnade en säck med paket och sedan gick han vidare!

 


Slutade för en timme sedan ungefär och alldeles strax ska jag ned till porten och öppna åt Vånkan som kommer på fika. Hej så länge!




Av Elin - 21 december 2016 18:21


Så var veckans ridlektion avbockad. Har varit lite orolig att jag inte skulle orka rida denna vecka då jag har haft så ont, men jag längtade verkligen galet mycket och var så taggad idag så ville inte avboka helt enkelt. Fick rida på min lilla stjärna denna vecka med och det är så roligt! Känner verkligen att jag gjorde rätt i att börja i FU-gruppen för att komma igång igen, just nu så är detta en lagom nivå för mig, det tar emot lite att inte få rida i "vanlig" grupp och träffa sina vänner på min "rätta" nivå, det är ju så himla kul och jag vill ju rida ännu mera. Men jag får påminna mig själv om att skynda långsamt varje vecka och att jag faktiskt gjorde rätt val så som mitt liv ser ut just nu.


Det gick iallafall bra idag, hon var inte lika huggig och ryckig med huvudet idag då jag tog hjälp av gummisnodden och jag kände direkt skillnad. Hon är fortfarande seg i skritten men i den mån jag kunde så försökte jag jobba med mycket tempoväxlingar och tillslut blev hon riktigt kvick för skänkeln. Hon var även lite svårfattad i galopp tycker jag, men det berodde nog på piloten som inte var tillräckligt tydlig. Höger tycker jag är lättare än vänster iallafall. När jag körde lite galopp på volten så tycker jag ändå att det blev bättre än på långsidorna.


I slutet så kunde jag trava av henne litegrann och då var hon väldigt pigg och fräsch vilket gjorde att jag bara behövde sitta där och titta framåt så gick det som smort. Härligt att få känna den känslan igen! Ville knappt hoppa av haha. Nästa vecka är det på´t igen och även då på Jissa troligtvis, längtar redan, nu måste jag kolla kakan i ugnen!


 

Bjuder på en outfitbild och en på Jissa :)





Av Elin - 21 december 2016 14:24


Jag undrar varför det alltid ska krisa lite varje gång jag ska sluta tidigt denna vecka på jobbet. Får alltid klä på mig ytterkläder och springa till bussen liksom. Jaja, jag hann med bussen och nu är jag hemma en snabbis. Har öppnat post och ett paket som jag väntat på i flera månader så egentlgien så vill jag typ bara vara hemma resten av dagen, men alldeles strax ska jag svira om till ridkläder och åka till stallet för en ridlektion, vi får se hur det går då jag kanske egentligen borde ha avbokat då min kropp skriker lite åt mig att jag inte tar det lugnt. Men min hjärna behöver vila och då är verkligen stallet den perfekta medicien! Nä vänner, ta något att tugga på och byta om var det ja, återkommer senare då förhoppningsvis lite mindre stressad än nu haha.

Det här hade ju varit nice!

Av Elin - 20 december 2016 20:17


God kväll på er vänner. Denna dag har gått sjukt fort känns det som och det har hänt saker hela tiden! Fullt upp med andra ord. Har varit sjukt virrig idag och inte riktigt kunnat tänka klart + att huvudet också har varit virrigt i form av yrsel, vet inte riktigt varför men då och då så känns det som att jag står i en båt och det är storm på havet eller att jag liksom inte kan styra då jag tappat balansen och gått in i väggar, dörrar, skåp och allt möjligt, haha det kanske låter som om jag kommit direkt från en krogenrunda, men jag lovar att så är icke fallet! Kaos på jobbet blev det också tre sekunder innan jag slutade då ett barn spyr, vi är en peronal kort på avdelningen och vi skulle också byta de sista blöjorna och sedan äta mellanmål-ja, ni fattar kaoset! Allting löste sig tillslut kändes det som och jag fick bråttom hem för att städa upp i lägenheten innan mitt kvällsbesök skulle komma. Vid17 ungefär så kom Lisa över på lite glögg och temys och vi pratade ikapp om allt möjligt som har hänt i våra liv sedan sista oktober då vi sågs sist. Supermysigt! Nu har vi precis sagt hej då och nu tänkte jag titta ikapp på julkalendern som jag missat några avsnitt på. Hej svejs hoppas ni har haft en bra tisdag!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards