lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2016

Av Elin - 20 december 2016 15:48


Idag är det exakt 26 tisdagar kvar till det är Allsångspremiär och jag har redan hittat 2017s första rekvisita haha! Sprang på detta deadem inne på TGR igår kväll när jag var inne i stan och kunde inte motstå att köpa en till mig och en till Sofi, de var så himla roliga och billiga! Om jag får säga det själv så tycker jag att jag är riktigt snygg! Åh vad jag längtar!


Av Elin - 19 december 2016 19:18


Yes, äntligen intagit soffläge för kvällen, om 40 minuter börjar sista Historieätarna så det laddar jag upp för nu haha. Efter gårkvällens konsert så kunde jag inte somna då jag gick på Carolaendorfiner, så tror att jag har sovit i ungefär 5 timmar inatt, var så där lagom trött när klockan ringde om man säger så haha. Dagen på förskolan gick fort tycker jag, känns som vi fick mycket gjort av både det ena och det andra. Fick svampsoppa till lunch, jag åt alldeles för mycket, så när vi skulle söva barnen hamnade jag i matkoma deluxe, men det var det värt haha. Min mobil gick helt plötsligt sönder också så jag fick gå lite tidigare från jobbet idag för att kunna laga den, skönt! Helt sjukt egentligen hur beroende man är av telefonen, har liksom alla telefonnummer, kalender, mejl och allt och när telefonen slutar fungera så står man där helt panikslagen. Åkte iallafall in till stan efter jobbet, fixade telefonen och mötte sedan upp Jeppe vid sergel. Vi åt middag på friday´s, lyx för att vara måndag haha! Sedan gick vi lite i affärer innan vi skildes åt. Härligt att få skratta och att vara tokig tillsammans med någon lika knäpp hehe.


Nu ska jag stänga av min julmusik och njuta av tystnaden i cirka fem minuter, sedan ska jag beta av lite mejl och annat. Kramkram!

Av Elin - 19 december 2016 12:15


Okej, uppdatering av årets sista julkonsert som självklart var Carolas-Drömmen om julen. Kvällen började med att jag såg till att vara i Uppsala vid 17 och mötte upp Emelie vid centralen, sedan fortsatte vi hem till hennes kille där vi drack lite bubbel och åt lite godis och ost. Sjukt trevligt att få prata ikapp allt som hänt i livet sedan vi sågs sist, det var ett tag sedan om man bortser från alla oplanerade möten vi haft där man bara har hunnit säga hej och hejdå, men nu så! Vi tog en burgare på vägen till Uppsala konsert och kongress och så kom vi fram till våra platser lagom tills klockan slog 19:00 och konserten började.


Vi båda var ju i Stockholm på Carolas konsert fast då med olika sällskap, så vi visste ju redan hur det skulle vara på ett ungefär. Denna gång hade vi också platser på första parkett, bara det liksom haha! Men det var en relativt lugn konsert vilket är mysigt det också då hon inte bara behöver bevisa vilken stor röst hon har utan att hon också kan visa sin lugna och intima sida. Mycket skratt blev det också såklart och långa mellantal där poängen kunde landa ca fem minuter senare haha, älskar ändå det med Carola att hon har så mycket att säga ibland men så svårt att få ut det i ord så allt blir väldigt flummigt. Favoritlåten är fortfarande "En stjärna lyser så klar" men det bästa var nog extranumret denna gång när det äntligen blev lite gospel! "Go and tell it on the mountain" är så perfekt för henne och hon får alltid feeling och springer ut i publiken eller liknande, Love it!


Efter konserten så stod vi och köade ett bra tag innan vi fick komma fram och prata och ta kort. Denna gång gick allt så mycket smidigare på signeringen, bättre kösystem och inte lika stressat. Helt ok bilder blev det och jag möttes av den äkta Carola som tog sig tid att prata, plus att jag fick känslan av att hon kände igen mig när hon frågade vart vi sågs sist. Det som hände i Stockholm är inte glömt, men det är förlåtet. Tusen gånger om. Både jag och Emelie gick därifrån på moln så nöjda med kvällen.  Att avsluta fjärde advent på detta sätt var helt fantastiskt! Dock så känns det som att det kommer att gå evigheter tills det är dags för konserter igen, nu åker hon till Sydafrika och stannar där i ett halvår! Man har blivit lite bortskämd med så mycket konerter de senaste åren, men jag hoppas verkligen att hon kommer tillbaka till Sverige sedan med ny energi och nya uppdrag, can´t wait! Fina fina Häggis!


Av Elin - 18 december 2016 12:00



Så var Kents sista spelning över och vilken konsert det var! Hade verkligen inga förväntningar alls mer än att det skulle bli något speciellt då det var deras absolut sista konsert. När jag vaknade på morgonen igår så kändes det som att vemodet hängde i luften i hela Stockholm. Jag valde att hänga med Elin och Peter på denna konsert för att det är häftigt på något sätt att kunna säga att jag var där och jag ångrar det inte alls! Hur har jag kunnat levt mitt liv utan att förstå hur bra Kent är?! Jag har självklart lyssnat på några av deras låtar, men är inget fan så. Men efter första låten så förstod jag deras storhet och jag blev fast. Helskotta vad bra de är! Ett sjukt bra liveband med fantastiska nummer på LED-skärmarna, så otroligt mäktigt!


Trots att jag knappt har någon slags relation till dem så kunde jag inte hålla tillbaka tårarna några gånger. Jag blev så förvånad över mig själv haha, men varje gång Jocke skulle säga något så fortsatte publiken att skrika och klappa händerna ännu mer vilket slutade med att han varje gång blev så sjukt rörd. Så när han grät så grät jag kan man säga haha! Sedan så hulkade Elin och jag ikapp när vi alla sjöng "Utan dina andetag". Så ja, det blev en del tårar, en sönderskriken röst för min del (och säkert många andras haha) och en sjukt bra konsert! Fast jag måste nog säga att jag är lite besviken på avslutet, jag vet inte men jag hade förväntat mig något större då det var sista spelningen för alltid, men det var bara en liten sak, i det stora hela så var kvällen helt fantastisk!


Så här kände vi om att Kent skulle sluta!


En flumbild är en självklarhet haha!


Så redo!

Av Elin - 17 december 2016 15:39


Ännu så har inte alla presenter delats ut till mig från min födelsedag, men nu så är allt slut iallafall! Mormor blev så dålig när jag fyllde år, så hon och morfar har inte riktigt firat mig än. Mamma och jag åkte dit idag vid lunch för att hälsa på och hämta upp min födelsedagspresent. Alltid mysigt att vara hos dem på julen när hela huset är juligt precis överallt! Min mage sa att det var lunchdags när vi kom dit, så jag fick lunch och sedan fika och är fortfarande proppmätt, men det kanske är meningen att åka från mor eller farföräldrar proppmätt haha! Fick iallafall mycket bra saker i present, älskar att man får typ som goodiebags av dem varje gång, det är som en påsa gott och blandat liksom haha!


När man vill förstöra mammas bild, bjuder på dubbelhakan haha!


Mitt favoritpynt i hela huset, tomten som sjunger och spelar dragspel när man klappar händerna framför den. Den är och kommer alltid att vara favoriten, tycker lika mycket om den nu som vuxen som när jag var barn haha!


Här kommer bild på presenterna jag fick!


och självklart de klassiska rimmen, älskar att få dessa mormorverser varje gång man fyller år! 

Av Elin - 17 december 2016 11:14


Igår var det en konstig dag. Den blev inte riktigt som jag hade planerat men helt okej ändå tillslut. Vakande upp på natten och trodde jag hade blivit magsjuk eller ätit något dåligt. Ringde jobbet på morgonen och sjukanmälde mig, somnade om och vaknade 11 och mådde helt plötsligt bra igen. Men det blev en hemmadag iallafall för att sedan på kvällen möta upp mamma och Susanne för att gå på julkonsert. Coop firar 100 år och deras The show of christmas i globen var tillbaka detta år med. Först bokade jag biljetter dit för att Sarah Dawn Finer skulle vara med, men hon ställde ju in och så kom Lisa Nilsson istället. De andra artisterna var Miriam Bryant, Danny, Lena PH och Alcazar. Ett riktigt bra gäng med artister tycker jag!


I början så tyckte jag dock att ljudet var ganska dåligt, vet inte om det var allmänt lågt eller något annat och sedan i slutet så lät det som att de hade skruvat på musiken och sänkt mickarna, för man hörde nästan inte vad alla sjöng. Tråkigt! Tycker inte att globen är det bästa stället för konsert heller, varje gång så är det konstigt ljud känns det som, menmen det var helt okej ändå. Ibland var det lite långtråkigt men i slutet när Lena PH och Danny körde sina låtar så kändes det som att globen vaknade igen och det blev ett riktigt ös! Biljetten kostade bara 120 kronor så tycker ändå (trorts dåligt ljud) att man fick sjukt mycket för pengarna! Ikväll är det konsert igen, fast då på Tele2 arena!


Vi avslutade allt med att tända lampor och sjunga Ser du stjärnan i det blå.

...

Av Elin - 16 december 2016 10:53


När man tycker att det börjar gå lite bättre i livet. När allt flyter på och det känns helt okej. Då kommer bakslaget. Fan!

Av Elin - 15 december 2016 18:58


Jämför man med mina nuvarande tider på jobbet så har dagens arbetsdag varit aplång! Jag börjar också känna att jag inte har haft en ända ledig kväll hemma i soffan denna vecka, för jesus vad trött jag är hela tiden! Att det var lucia i tisdags hade jag redan glömt när vi pratade om det på jobbet idag haha. Idag började jag klockan 8 och har kört på på jobbet till 18 ungefär. APT stod på kvällsschemat + att jag behövde jobba över och inte hann sitta och vila i personalrummet den tiden mellan min slutttid och APTts starttid. Menmen, samtidigt som dagen har gått fort så känns det som att det var evigheter sedan som det var torsdagsmorgon haha. Dagen har iallafall varit lite gott och blandat. Mycket i barngrupp, men ändå lite möten. Efter jobbet så skulle jag också ha åkt in till stan för att träffa DUs-tjejerna, men efter mycket fam och tillbaka så kom jag iallafall fram till att jag skulle åka hem istället och vila. Så nu sitter jag och trycker i mig middag och ska snart lägga mig i soffan och titta på TV eller nått. Hej svejs!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards