lyckopillerelin

Alla inlägg den 5 januari 2017

Av Elin - 5 januari 2017 16:59


Kommer ni ihåg att jag fick en matta i julklapp som jag hade kollat på ett tag? Då jag varit heltidssjukskriven ett tag och fortfarande inte är uppe på heltid än så kändes priset lite för saftigt när jag var på IKEA och kikade på den. Jag hade ju redan en matta som fungerade helt okej, så kände heller inte att det var någon stress över att köpa den trots att jag ville ha den. Hade planerat att ta mina julklappspengar och köpa den efter jul, men mina kära föräldrar gav mig en rebus på ett papper som sista julklapp och helt plötsligt när jag öppnade ett av alla deras förråd så låg den där, så behövde jag inte tänka på mina julklappspengar längre! Jag är verkligen sjukt nöjd och tycker att den passar perfekt! Kommer ni ihåg hur det såg ut innan?


En alldeles för stor och tråkig vit matta:


och nu ser det ut så här! Var rädd först att jag skulle tycka att det blev för mörkt, men det har jag inte ens tänkt på när den väl legat där!


Såå nöjd! Nu ska jag försöka samla kraft att steka pannkakor!

Av Elin - 5 januari 2017 13:11


Det är såå tråkigt att vara hemma och vara sjuk! Jag har förflyttat mig från sängen till soffan för ett tag sedan och nu sitter jag här med en kopp te och det nödvändigaste som behövs när man är förkyld. Har varit hemma en halv dag från jobbet och har redan tråkigt. Jag vill göra något men jag orkar inte, blev slut bara av att göra en kopp te liksom. Så nu sitter jag här i soffan och försöker koncentrera mig på att titta på serier. Nu ska jag lägga ned telefonen som ger mig huvudvärk och titta på Glee!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards