lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 januari 2017

Av Elin - 7 januari 2017 21:31


Jag har fastnat lite på Allsången just nu och kollade igenom lite foton från åren som har gått. Trillade då över några bilder från den absolut första gången jag satt i publiken! Datumet var den 17 augusti och året 2010! Jag minns typ ingenting från den dagen, förutom att jag var så pass bakis efter att ha festat nästan hela natten så jag mådde verkligen piss, ung och dum var man på den tiden haha! Men mamma och jag hade bestämt att vi skulle åka så då fick jag ta mig i kragen och kämpa mig igenom dagen. Jag ville ju framför allt var där för att Sarah gästade såklart! Sov mig igenom repetitionerna under dagen men minns att jag var väldigt nöjd på kvällen när jag kom hem med ett allsångshäfte singerat av både Sarah och Magnus Uggla haha! Mums Måns var ju där också såg jag på bilderna, tänk vad lite man visste om programmet då och hur mycket Allsången betyder för mig nu flera år senare. Här får ni några bilder :).


Av Elin - 7 januari 2017 16:15


Oj vad slut jag är! Har varit iväg med mamma nu i några timmar till IKEA, Mio och allt möjligt och vilken pers det var! Kände ändå när mamma dök upp här vid 13 att jag skulle orka och att det skulle vara skönt att komma ut från lägenheten ett tag som jag inte gjort på några dagar. Friskluft var skönt, men det var jobbigt att vara igång så pass länge som vi ändå varit iväg. Nä, helt frisk är jag inte än och frågan är om jag hinner kurera mig till på måndag....jaja, en dag i taget! Jag skulle till Mio för att hämta upp lite kuddar jag beställt, dock så var de missfärgade så jag fick pengarna tillbaka då jag inte ville ha dem. Vi åkte till IKEA för att försöka hitta kuddar där istället, men det fanns inte just i den gråa nyansen som jag ville ha (för skylla mig själv som är så petig haha). Men som vanligt så hittade man iallafall något på IKEA, så några blommor blev det. Sedan åkte vi vidare till Ica då både jag och mamma behövde handla lite mat. Sedan var jag helt slut och ville bara åka hem och sova!

Hittade världens skönaste soffa på Mio att vila i + att jag stirrade lite på fotöljen där i hörnet som jag såå vill ha!


Nu är jag iallafall hemma och känner att det värker överallt i kroppen och jag är så trött. Sov så himla dåligt inatt också och idag har jag börjat känna av lite halsont. Det blir vila med stort V för resten av dagen kan jag säga! Det enda jag måste göra är att hänga upp en tvätt och steka upp mina pannkakor när det är middagsdags. Nä vänner, nu måste jag nog ta en liten tupplur i soffan, bjuder på en bild på hur det blev på soffbordet med lite vårblommor.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards