lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 januari 2017

Av Elin - 9 januari 2017 18:53


Usch vad tråkigt det är att vara sjuk alltså! Nog för att det kan vara mysigt att krypa ihop i soffan med en kopp te, tända ljus framför en bra film eller serie, men att göra det varje dag kan också bli långtråkigt. Men det är väl ungefär det jag har gjort dag också, varvat Glee med Allsång på skansen då och då typ. Bakade en mjuk pepparkaka under eftermiddagen då jag behövde vila både ögon och öron från skärmar. Nu sitter jag här och tittar på Glee igen och vrider mig lite i soffan på grund av mensvärk. Imorgon ska jag försöka komma ut lite, även om det bara är för att handla mat så känner jag att jag behöver lite friskluft. Nä vänner, nu ska ni få slippa mitt klagande, ledsen för en tråkig blogg just nu.


Tackvare allt detta så lever jag fortfarande iallafall, tur att jag ändå vet att detta kommer gå över så småningom haha ;).

Av Elin - 9 januari 2017 12:50


Som jag befarade. Vid 7 imorse var jag tvungen att ringa till jobbet och sjukanmäla mig. Igår kändes ändå helt okej och med lite sömn så hade jag väl hoppats på att bli frisk över natten, men det blev nästan tvärtom. Mitt halsont blev ännu värre, sprängande huvudvärk och förkylningen kom tillbaka, nästan så jag börjar misstänka halsfluss då jag har så ont och är så pass svullen. När jag hade ringt jobbet så hade jag ju tänkt att jag skulle somna om och sova länge, men jag hade så himla dåligt samvete över att jag sjukanmälde mig så jag tror inte att jag somnade om förs vid 08:30. Den senaste tiden så har jag verkligen inte haft dåligt samvete när jag är sjuk och inte jobbar, så jag blev så förvånad över mig själv att jag kände som jag kände. Kanske är det för att jag faktiskt vill till jobbet, har så mycket ideér och så inför terminen så vill bara börja nu haha! Har iallafall haft besök av mamma nu under lunch, hon var på sitt nya jobb strax intill mig och ville komma på lunch, bra att ha en mamma som jobbar nära och som kan laga lunch till mig när jag är sjuk haha. Nu har hon precis gått och jag ska titta på Glee och tycka synd om mig själv, ciao!

Bättre än ingen mat iallafall ;).

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards