lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 januari 2017

Av Elin - 18 januari 2017 20:24


...jag tror nog att många utav er känner igen er i detta. Jag avskyr att vänta och bor man i Stockholm och åker kommunaltrafik så vet ni nog alla vad jag menar. SL-minuterar har ni kanske hört talas om? Man står och väntar på att tåg/buss ska komma och det står att den ska komma om 1 minut, men i själva verket så är den minuten kanske 7 minuter lång i slutändan. Eller att det står att den ska komma om 3 minuter, de minuterna har gått och helt plötsligt slår det om till 3 minuter till.


Jag har otroligt svårt att åka iväg utan musik i mina öron, så när jag står där och väntar på att tåg/buss ska komma så brukar jag räkna i låtar än i minuterar som jag får vänta. 6 minuter=ungefär 2 låtar. När jag lyckas gå hemifrån utan mina hörlurar så brukar jag tyst för mig själv sjunga ”Främling” när det står 3 minuter på skärmen, det är en låt jag kan i sömnen och något måste jag ju göra för att det ska kännas som att tiden gåt snabbare. Jag kan ju inte vara ensam med detta tänk, eller?


Att bro på Carola, så börjar snart Reneés Brygga på TV4 där hon gästar i programmet, missa inte det!

Bildkälla

Av Elin - 18 januari 2017 18:22


Alltså, finns det något bättre än att få åka till stallet och rida efter en sjukt stressig dag på jobbet, tror knappast det va?!  Första ridningen detta år blev det idag för mig. Har haft ett uppehåll på tre veckor då jag haft ont och varit sjuk, så idag längtade jag som en tok efter att få andas lite hästdoft och rida lite! Dock så tror jag att jag längtade lite för mycket då jag nu när jag har kallnat lite känner att kroppen är ganska så slutkörd. Kan ha att göra med mycket stress under igår och idag och för sig. Fick sitta på min lilla prinsessa även denna gång, så kul! Ibland så red jag med gruppen och ibland så red jag för mig själv, beror lite på vilka övningar som pågår och hur jag känner mig.


Idag jobbade jag lite i galopp till exempel, mycket tempoväxlingar både galopp-skritt-galopp och ökad och minskad galopp. Första högerfattningen så snubblade hon till lite så vi båda tappade fokus ett tag, men sakta men säkert så kom vi igång igen :). Det är mycket ben att jobba med på Jissa och hon måste få komma igång lite för att sedan kunna sänka sig och bli rund och lugn, vi jobbar på det kan jag väl säga :). Jag är nog lite feg också och vågar nog inte riktigt rida så fritt och för mig själv då jag inte vill att de andra hästarna ska få för sig något. Men vi får se, det kommer nog tillslut det också. Just nu känns det bara så fantastiskt att jag får möjligheten att komma igång igen på detta sätt! Längtar redan till nästa vecka :).


Hittade denna bild på datorn för ett tag sedan. Tänk att Jissa och jag har varit kompisar i 10 år nu i april, galet! <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards