lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 januari 2017

Av Elin - 21 januari 2017 19:56


Denna bild dök upp på min Pinterest häromdagen. Tyckte att den var så himla fin och tydlig. Visst är hästen fantastisk? Tänk om alla förstod hur mycket hästen kan hjälpa oss i livet, inte bara som den äkta vän den är utan också som ett redskap.

<3


Av Elin - 21 januari 2017 15:09


Sädat och klart. Är förvånad över att det inte tog så jättelång tid, visst så var jag tvungen att ta lite pauser till och från, men med tanke på hur ont jag ändå har så gick det fort. Skönt! Ska ta en varm och lång dusch sen så kanske smärtan minskas något. Just nu sitter jag i soffan och äter lite mellanmål och lär väl sitta här ett tag då jag inte kommer orka att ta mig upp haha. Nu när jag har städat så kan jag också passa på att visa hur min softa ser ut just nu, har ju varit några svängar till IKEA för att köpa lite kuddar och så. Jag har ju liksom haft samma kuddfodal i soffan sedan jag flyttade in hit, så nu efter julen så ville jag få in lite mera blått här hemma då det ändå är den färgen som sticker ut mest från allt svart och vitt jag har :). Så här ser det alltså ut nu, jag är så nöjd och tycker att det verkligen skriker Elin om detta.



Köpte även denna armstödsbricka under senaste IKEA-besöket, perfekt när man sitter och dricker te eller så i soffan!


Så ja, har man ledsnat lite på hur det ser ut hemma så är textilier perfekt att byta ut, snart så hoppas jag att jag får upp en ny gardin också, måste bara hitta en jag vill ha först haha.



Av Elin - 21 januari 2017 11:53


Vilken kväll jag hade igår! Trots att smärtan jag haft de senaste dagarna har tagit kol på mig, trots att det har varit en tuff vecka så struntade jag i det och var så taggad för en riktig härlig kväll. Det kändes så värt att få slänga på sig smink, klä upp sig lite och äta god mat och dricka några glas vin för att sedan gå på Oscarsrevyn med Jeppe! Jag var såå taggad på vägen in till stan!


Vi började kvällen med middag på samma ställe som sist vi var på Oscarsteatern, på Arigato sushi wok. Bra service, supergod mat och en mysig resturang i allmänhet, tips för er som inte varit där och tycker om asiatisk mat!

Då vi båda var hungriga så tog vi varsinn förrätt, friterade räkor med chillisås, såå gott!


Tog nudlar sist, denna gång blev det kycklingwok som var minst lika gott!


När vi var mätta och nöjda så tackade vi för oss och gick vidare till Oscarsteatern, om inte ännu mera taggade nu! Edward Af Sillén var där för att titta på sitt mästerverk (eller ja, det är ju han som är regissören) som fick syn på oss och hälsade oss välkomna med  ett "Hej, vad kul at se er igen! Hoppas ni får en bra kväll, vi ses i pausen sen" alltså tillåt mig att lägga till några !!!!! efter det, hur sjukt är det inte att han känner igen oss, jag har inte träffat honom sedan premiären liksom?! Så stort haha. Vi intog våra platser, längst fram såklart!

Paus och en nypa frisk luft, varför inte posera framför denna? :)


Det var ju ett tag sedan som jag såg den sist, men jag visste att de hade ändrat några nummer och lagt till lite. Tyckte att det var helt fantastiskt som vanligt och det är ett riktigt träningspass för magen då man skrattar nästan oavbrutet. Jag har självkalrt mina favoriter där jag skrattar så tårarna rinner och magen värker, helt underbart haha!

Sista shownumret innan applådtacket.


Vi kommunicerade lite i applådtacket med Sanna och efter att vi hade väntat ett tag utanför publikingångarna så fick vi äntligen krama om henne och prata lite allsång, julvärd och allt möjligt. Så fantastiskt att hon alltid tar sig tid att kramas och prata lite. Efter gårdagens föreställning så hade de dessutom lite fest som jag förstod det som, men ändå så kom hon och sa hej. Sanna är verkligen en av mina nya förebilder. Hon är outstanding på allt hon gör oavsett om det är mello, allsång, julvärd eller revy och hon är så jordnära, äkta och sprudlande glad! Så fin! Här under har ni även en bild från hennes sista solonummer av revyn där hon sjunger så man har konstant ståpäls under hela låten och tårarna rinner.


 


Jag ville verkligen inte att kvällen skulle ta slut, utan ville bara stoppa tiden och leva i detta lyckorus ett tag. Det var ett bra tag sedan som jag var iväg på någon föreställning/konsert eller liknande och jag kände att jag verkligen behövde komma iväg för fy bubblan vad bra jag mår då! Så istället för att gå direkt till tåget  så stannade vi till på samma ställe som sist även denna gång för att ta en sista drink.


Sedan skildes vi åt vid centralen. Tror jag kom hem vid midnatt ungefär, tvättade av mig sminket och satte mig i soffan ett tag för att försöka att varva ned efter en kväll med fantastiska minnen. Idag är det städning som står på schemat, lär väl ta hela dagen då jag inte har börjat än och har ganska så ont idag. Nu måste jag nog börja plocka så jag blir klar i rimlig tidhaha, hejsvejs!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards