lyckopillerelin

Alla inlägg den 29 januari 2017

Av Elin - 29 januari 2017 18:23


En av alla grejer som stod på listan som jag behövde på IKEA  var någon slags hylla eller likanande som jag ville ha i badrummet. Jag försöker att tänka mig för vad för något hemma hos mig som inte är så ergonomiskt och som jag får ont av när det gäller hushållssysslor. Det kändes också ännu viktigare att se till att fixa allt detta på ett enkelt sätt och så snart som möjligt eftersom att jag inte vill att smärtan ska bli värre. Visst, det är kanske inte så farligt att böja sig ned, men många bäckar små säger man ju :).


Jag har liksom haft tvättmedel, sköljmedel och allt sådant på golvet i badrummet i en tygkorg eller vad man nu vill kalla det. 

 

Då denna vägg är ganska så tom så tänkte jag att jag kunde använda den ytan för något behövligt.


Så här blev det. Mycket skönare och jag ser tydligare vart jag har vad. Jag blev väldigt nöjd måste jag säga! :)

Av Elin - 29 januari 2017 14:39


Hej på er! Ledsen för att jag inte tittat in här idag, trodde att jag skulle hinna men mina planer för dagen hann ändras och det blev lite senare än vad jag trodde först. Men nu så! Middagen igår med familjen blev lyckad, mysigt att få bjuda dem på mat och hänga hos mig! På menyn stod det fläskkarre med potatisklyftor och svampsås och till efterrätt blev det världens enklaste cheesecake med vaniljkvarg, blåbär och digestive! Vi spenderade kvällen med att fortsätta titta på bilder från våra resor vi gjort, denna gång blev det resan till New york för fem år sedan. Vid 21,21:30 så sa vi hej då och jag fastnade framför Sex and the city och gick sedan och la mig, nöjd med kvällen.


Idag tänkte jag ta en runda i centrum, men planerna ändrades som jag skrev innan, så mamma och jag tog en sväng till IKEA och sedan åkte vi till Coop här i Vinsta för att handla och lämna tillbaka min tavmixer då den gått sönder utan anledning. Blev lite fram och tillbaka och mycket åkande mellan affärerna och hem till mig, men snart så är allt fixat. Mamma är iväg just nu och lämnar tillbaka mixern då vi var tvungna att hämta upp alla delar. Tänkte plocka in alla varor nu och sedan börja fixa här hemma med det jag köpte på IKEA. Återkommer senare!

Man kommer alltid hem med mer än vad man tänkt sig när man varit på IKEA haha.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards