lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 februari 2017

Av Elin - 4 februari 2017 19:13


Hej på er vänner! Snart mello, hur taggade är ni?! Jag börjar bli sjukt taggad och ska alldeles strax lyssna igenom bidragen på hemsidan, har inte hunnit göra det ännu! :) Just nu sitter jag i Julias soffa under tiden som hon är på en kort promenad med Tyra, hennes hund. Kom hit runt 14 i eftermiddags och så har vi snackat ikapp oss lite om livet och kärleken och vi har börjat titta på Johan Falkfilmerna, de tre allra första som jag tycker är bäst hihi.

Ber om ursäkt för den otroligt ocharmiga bilden, men här har ni mig och min nya kompis!


För ett tag sedan så åt vi middag, jag var sjukt sugen på tacos då jag inte ätit det på jättelänge, så det fick bli dagens middag. Mums! Vi provade även att ha mango i tacosen och jäklar vad gott det var! Har ni inte provat det ännu, så gör det, rekommenderar det starkt!

Mmmmm


Nu har vi precis städat köket och jag har lekt lite med Tyra för att göra av med lite av hennes energi, inte för att det hjälper hehe! Kul var det iallafall! Vi för se hur sen kvällen blir, men gissar på att vi går och lägger oss när mellon är över. Passar på att säga god natt redan nu, så tittar jag in här imorgon igen!

 

Av Elin - 4 februari 2017 12:56


Hej på er vänner. Trots att jag sov i 11 timmar inat så var jag så sjukt jäkla trött imorse när klockan ringde vid 10, det är liksom sovmorgon också! Är så less på att aldrig känna mig utvilad! Att jag dessutom började känna mig sjuk igen igårkväll gjorde inte saken bättre, men det har jag åtminstone lyckats sova bort iallafall tror jag. Blev piggare efter en dusch och ltie frukost i mig, så jag sedan vid 11 kunde börja min resa hem till Julia. Åh, vi har inte setts sedan jag fyllde år tror jag och det var ett år sedan typ som jag var hemma hos henne, helt sjukt! Åkte iallafall in mot stan och sedan tog jag SJtåget till Uppsala, tycker fortfarande att SJ är bättre än att ta pendeln, lite dyrare men går så mycket fortare, då känns det mer värt.


Kom fram till Uppsala för ungefär 40 minuter sedan, gick till espressohouse för att ta en kaffe och vänta på bussen. Skönt att man hinner mellanlanda lite på det sättet haha. När jag kom till Stockholms central så hade jag inte tid med någon kaffe, utan det var bara att pinna på från tunnelbanan till SJtåget. Så här hade jag lite mer tid för kaffe om man säger så haha.


Nu har jag precis lämnat Uppsala central med bussen och beräknar att komma fram till Julia om cirkus en timme. Ska ta en mandarin och sedan sätta på lite musikal på spotify så går tiden fortare, kanske jobbar lite också då jag har lite saker jag inte hann göra på jobbet i veckan. Hejsvejs, återkommer senare! 






 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards