lyckopillerelin

Alla inlägg den 8 februari 2017

Av Elin - 8 februari 2017 20:35


Eftersom jag inte har något roligt för mig efter jobbet denna vecka så tänkte jag att jag i alla fall kan skriva mina helgplaner. Längtar så galet mycket då det är så himla många roliga saker jag ska göra!


Fredag: Jobb mellan 09:30-15:30, hem och fixa mig för att sedan åka in mot söder för Bullets over Broadway tillsammans med Jeppe (vi spontanbokade i veckan då jag fick erbjudande av att gå två och betala för en) jag vet redan nu att det kommer att bli en magisk kväll!


Lördag: Först ska jag och en styrelsekollega på Årsmöte på Ekbackens ryttarförening, sedan ska jag hem och landa lite för att sedan åka vidare till Sofi där vi ska ha mellomys.


Söndag: Städa under förmiddagen, min lägenhet ser ut som ett bombnedslag och jag har inte orkat fixa det under veckan. Sedan mot Vaxholm för att fira morfar och förhoppningsvis träffa lite släkt, sedan så blir det häng tillsammans med en gammal kollega som jag inte träffat på en evighet!


Bjuder på en sommarbild :)

Av Elin - 8 februari 2017 18:28


Åh vad jag är glad att jag inte avbokade min ridning som jag tänkte göra i morse. Trotsade kylan och mina onda leder och tog mig till stallet ändå direkt efter jobbet. Skulle typ kunna skriva en bok om dagens ridning och allt jag känt och tänkt nu de senaste timmarna, men jag ska försöka att inte skriva allt för mycket haha. Alltså, jag har typ fulgråtit ett bra tag nu här hemma av olika saker, är så himla blödig nu förtiden. Det var så himla mycket känslor och tankar som bubblade upp efter lektionen så det blev nästan lite jobbigt nu när jag kom hem. Fick min vanliga lilla stjärna som var värd alla stjärnor som finns och mer därtill, för jäklar vad bra hon gick idag! I början så var hon ganska så tittig och både hon och jag var ganska spända. Jag vet inte varför jag var så spänd men av någon anledning så kände jag på mig att jag skulle hamna på marken idag haha. Vilket jag inte gjorde naturligtvis!


 


Jag körde på med skritt-trav-skritt övergångar och även öka och minska både skritten och traven. Körde ganska så lugnt i början och fokuserade på tempoväxlingar och att hon hela tiden skulle ha fokus på mig och inte de som stod i hörnen eller så. Efter ett tag med det på både volter och fyrkantspår så måste jag säga att skritten var helt outstanding, redan då kände jag att jag var sjukt nöjd med lektionen haha. Tror nog aldrig att hon har skrittat så bra med mig på ryggen någonsin, ibland är det lite skönt med kyla och en pigg häst, då har man liksom halva inne för en bra skritt haha. Valde att inte galoppera så mycket idag, utan fattade några gånger på volt och långsida från skritt och sedan kände jag mig nöjd utan fokuserade  mer på att hon skulle lugna ned sig och inte vara lika stissig och pigg.


Sista kvarten när jag bara ville sänka henne så tänkte jag att det aldrig kommer att gå, hon var så sjukt pigg och sprang på så jäkla fort! Jag kände dessutom att det blev otroligt vingligt och något kändes bara konstigt, att jag typ var ur balans och  att mina händer var under hakan. Men efter att ha kämpat ett bra tag med volter och tempoväxlingar och dessutom såklart att hålla handen still och ta några djupa andetag, så vände allt på bara några sekunder. Helt plötsligt så började hon hajja till vad jag ville och hon sökte sig verkligen nedåt i en sjukt stadig form. För mig så var det bara att sitta emot lite och sedan bara titta framåt och le. Det behövdes inget mer. Nu ska jag sluta skriva om detta, eloge till er som orkade läsa allt haha!


 

<3



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards