lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 februari 2017

Av Elin - 11 februari 2017 16:55


Yesyes. Nu är jag hemma igen efter en snabbvisit i Järna. Det stod årsmöte på Ekbackens ryttarförening i min almanacka idag. Spännande värre, speciellt när man aldrig varit där förut. Blev hämtad av Zoé vid 13:15 och så körde vi dit för att träffa engagerade ungdomar på deras årsmöte. Det är inte förs när man åker en timme bort till en ridklubb som man inser hur stort Stockholmsdistriktet är inom ridsporten haha! Deras klubbs ungdomssektion hade iallafall årsmöte och vi hade blivit inbjudna som mötesordförande. En spännande resa dit blev det men tillslut så kom vi fram iallafall haha.



Jag fick förtroendet att bli årsmöteordförande för mötet, alltid kul att få vara med och se engagerade ungdomar bli invalda i styrelser! Känner på mig att de kommer klara sig galant tillsammans i deras nya roller!


Zoé och jag var väl där och pratade med tjejerna i ungefär en timme, sedan tackade vi för oss och hoppas på att vi får se dem igen snart! Vi var så glada och peppade när vi åkte hemåt! Det är SÅ kul att få åka runt på klubbarna och träffa alla engagerade ungdomar och få höra om deras verksamhet, ridsporten är verkligen fantastisk!

Fick lite Saltkråkanfeeling när jag såg dessa haha!


Nu har jag precis hoppat ut från duschen och ska snart åka vidare mot Norrviken hem till Sofi för lite mellomys! Ha en bra lördagskväll!

Av Elin - 11 februari 2017 10:42


Vilken kväll det var igår alltså! En perfekt start på helgen! Kom hem ungefär vid tolvslaget och kände att mina känslor var "all over the place" och kunde inte gå och lägga mig direkt. Blev så himla illamående också ett tag, men tror att det var mycket känslor och att mycket nervositet släppte när jag väl kom hem då jag verkligen kämpade med att inte känna för mycket när det var massa folk överallt. Sedan kommer man hem och man börjar automatiskt slappna av lite, ja ni förstår nog vad jag menar :).


Mötte upp Jeppe vid Medborgarplatsen, vi gick in till Waynes för att käka lite middag, jag hade ställt in mig på middag på Pizza hut, men där renoverades det, så det fick bli en nödlösning :). Jag tog en focaccia med kyckling och fetaost och sedan kladdkaka med grädde, mums!


 

Efter att vi var mätta och belåtna så gick vi över till Göta Lejon och intog våra platser på rad 8. Sjukt bra platser med tanke på att vi bokade i tisdags typ! Det blev första gången jag såg den efter nypremiären för en månad sedan, denna gång med Rennie Mirro som David som spelades av Linus Wahlgren i början. Den var lika bra och rolig som sist jag såg den, några roliga spontanrepliker som gjorde att man skrattade lite extra och lite mera dans eftersom Rennie har den bakgrunden sedan tidigare. Sjukt bra och det kändes som att man nästan suttit i 2,5 timmar och skrattat oavbrutet, härligt med den träningsvärken i käkarna haha.


När applådtacket var över så var inte vår kväll över alls, jag hade lyckats fixa så Jeppe och jag fick smita in backstage efteråt för att tacka för kvällen och krama om Helen Sjöholm och Johan Rabeus. Helen och jag hade ett fint samtal, men som vanligt så kändes tiden knapp och man hann inte prata klart riktigt, men så är det. Är sjukt tacksam över varenda sekund som hon ger mig varje gång vi ses! Känns så sjukt att vi kan stå och prata om allt möjligt i livet som om det vore en självklarhet.


Hon ger mig så mycket <3.

 

Johan Rabeus fick vi träffa, han visste direkt vem jag var och gav mig en bamsekram som hej och sedan pratade vi lite om kvällen och kommande föreställningar.


 

Än är det inte slut, fick världens kram av Rennie Mirro när han gick förbi och jag tackade för kvällen, Johan Rheborg stannade till och pratade med oss, Per Svensson, Andreas Nilsson och Shima Niavarani likaså och några andra från orkestern och ensemblen.


Här blev det en groupie med Johan, Andreas, Jeppe och mig :).


Tog inte bilder med alla jag träffade, utan det blev på några av dem bara då själva mötet och samtalen på ett sätt kändes viktigare. Men det var så kul att få tacka för kvällen och säga att man kommer tillbaka om en vecka, för det stämmer! På lördag om exakt en vecka är jag tillbaka, men då tillsammans med Sofi!


Tummen upp för det, lyx att man fick sitta på scenografin också under tiden man väntade på alla ;).


Nu ska jag gå och göra en smoothie, hej då så länge!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards