lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 februari 2017

Av Elin - 15 februari 2017 19:58


Ett under att jag fortfarande är vaken, samtidigt som det inte förvånar mig då jag sov till typ 15 i eftermiddags. Började må lite bättre nu under kvällen efter att jag hade taigt en lång och varm dusch. Illamåendet kommer och går, det värsta är att jag blir så känckt psykiskt varje gång jag är sjuk. Vill typ gråta hela tiden och plågar mig själv med att kolla på youtubeklipp som jag alltid gråter till. Mamma kom förbi med en bra-att-ha-när-man-är-magsjuk-kasse till mig nu under kvällen, så nu har jag börjat småäta lite iallafall vilket känns som ett positivt tecken. Vi får se hur natten blir och jag ska försöka tänka bort jobbet resten av veckan. Jag vet ju innerst inne att de inte vill ha mig där nu när jag är magsjuk, men jag får så otroligt dåligt samvete då jag också vet att det är personalkris just nu! Jaja, nu ska jag försöka titta lite på TV.

Massa gott!

Av Elin - 15 februari 2017 16:11


Ja, ni läste rätt. Jag blir så sjukt frustrerad och besviken över att jag är så extremt mottaglig för alla möjliga baciller just nu. Det var otroligt länge sedan som jag hade en sån här sjukdomsperiod, känns som att jag knappt hinner komma tillbaka i livet igen förs jag ligger däckad igen. Denna gång är det som sist, magsjuka. Började må dåligt lite igårkväll och vid 04 inatt så var jag tvungen att springa till badrummet. Nu har jag inte spytt sedan 10 imorse ungefär (peppar, peppar) men illamåendet är fortfarande kvar och kroppen är helt slut. Känns som att jag skulle kunna sova i hundra år.


På ett sätt så är jag inte förvånad över att jag ligger magsjuk nu, på jobbet skickade vi hem två barn från avdeliningen igår som spytt under dagen och de barn som redan var hemma och sjuka hade just magsjuka. Det går också på alla tre småbarnsavdelningar nu också. Alltså magsjuka är bland det värsta jag vet! Jag ligger hellre i feber flera veckor i sträck än att vara magsjuk, har varit det alldeles för mycket i mit liv. Jag som längtade efter att få rida idag och få gå på personalfest på fredag som jag varit med och planerat. Nu måste jag vila lite!


Inte roligaste utsikten precis...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards