lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 februari 2017

Av Elin - 22 februari 2017 20:35


Idag har det varit en sån här virrdag för min del och jag märker nu hur trött jag har blivigt av det, snart ligger jag nog i sängen och sover :). Idag på jobbet så insåg jag under eftermiddagen när jag kollade i vår almanacka att jag har TRIPPELbokat mig på måndag. Jag ska alltså medverka på TRE möten som ligger i ungefär samma tid, alltså hur lyckats jag haha?! Alla tre möten är också ganska så viktiga, vi för se hur jag löser det, känns som att det bara är jag som kan lyckas med detta haha.

Dagens snacks i personalrummet. Mörk choklad, rostade frön och te. Sjukt mumsigt faktiskt!


Tänkte att jag skulle visa hur det blev i min sovalkov också ovanför sängen. Fick orden "Sov gott" i trä av mormor och morfar i julklapp och nu har de kommit upp väggen, syggt va? :)


Snart börjar Reneés brygga på TV4 så ska plocka lite här hemma tills dess, kramkram!

Av Elin - 22 februari 2017 17:52


God kväll på er! Sitter just nu och väntar på att min potatis ska koka upp och jag kan börja laga resten av middagen. Är sjukt hungrig, har ont i kroppen, är trött och vill typ bara ligga i sängen och gråta och tycka synd om mig själv. Tror nog att det beror på min trötthet och smärta, brukar bli känsligare då haha. Ridning i eftermiddags stod iallafall på schemat idag direkt efter jobbet, var sjukt opeppad till en början men som vanligt så glömmer jag ju bort det när jag väl är där och sitter på hästryggen. Jissa kanske inte sprang lika fint denna vecka som för två veckor sedan, men det var ändå helt ok. Det var nog mitt fel då jag kände mig sjukt loj och klumpig på hästryggen och orkade liksom inte rida ordentligt, då är det inte så konstigt om hästen inte går lika fint :).


Vi red mycket serpentiner idag, jag i skritt, trav och även lite skänkelvikningar blev det som kändes väldigt bra, framför allt när jag flyttade undan vänster skänkel! Efter galoppen så började hon vakna till lite och bli lite mer pigg i benen och kvick för skänkeln men då var det såklart dags att avsluta. Orkar inte riktigt skriva mer om lektionen då jag har noll fokus just nu känns det som haha, men jag ångrar verkligen inte att jag tog mig till stallet för lektion, det är verkligen som medicin för själen! Nu kokar potatisen, hej svejs!

Finaste <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards