lyckopillerelin

Alla inlägg den 23 februari 2017

Av Elin - 23 februari 2017 20:40


Hiss:

Sockor. Alltså finns det något mysigare? Jag skulle kunna gå runt i sockor typ hela dagarna! Inte nog med att de är varma och sköna, det är ju kul att glida runt och åka på golvet med dem också hehe.

Just nu har jag dessa, en av mina favoriter!


Diss:

Detta väder vi har i Stockholm just nu. Inte nog med att det är svinkallt och halt, det blåser storm också! Jag som var så taggad på vår efter förra veckan när det ändå var ganska varmt och solen tittade fram, så kom det bara mer snö! Är såååå less på vinter och kyla nu och vill bara låsa in allt som har med vintern att göra i mitt källarförråd och ta fram våriga jackor och skor.Längtar tills vårkappan är på eller efter en solig ridtur i skogen!


När man försöker se det positiva med denna kyla och muntrar upp sig med ett hjärta i snön iallafall haha.


Nu tänkte jag faktiskt gå och lägga mig, natti natti!






Av Elin - 23 februari 2017 17:40


Hej på er vänner, äntligen hemma!! Var så trött nu på vägen hem så jag höll på att somna på tunnelbanan. Idag har det varit en lång dag, men en kort dag på jobbet. Jobbade bara mellan 9-12 och sedan åkte jag mot psykologen och arbetsterapeuten. Tar en och en halv timme att ta sig dit enkel resa, så drygt på ett sätt men skönt då jag verkligen får massa hjälp där. Nästa gång jag ska dit blir det psykolog och sjukgymnast. På jobbet iallafall så hann jag i princip läsa böcker för barnen, försöka reda ut min trippelbokning inför måndag, åt lunch och sövde barn och så fixsade jag lite roliga saker på ljusbordet åt barnen. Vi får se hur länge de sitter kvar där! :)

Den vänstra är vatten och färg och den högra bara färg. Spännande var det iallafall tyckte dem! :)


Vid 12:15 åkte jag då vidare till EX-center där jag går nu. Först en timme med psykologen vilket kändes lite olika, ska ge det några chanser till innan jag tackar för mig. Däremot så fick jag mycket ut av arbetsterapeuten! Massa hjälpmedel som jag ska inhandla nu efter löning och om några veckor så kommer hon även hem till mig för att fixa lite så jag får det enklare i vardagen. Det är nästan så jag längtar haha :).

Varje gång när jag ser det där svarta pianot mitt framför mig så får jag en sådan lust att sätta mig och spela!


Nu har jag då precis kommit hem, eftersom jag var så himla trött när jag satt på tunnelbanan så valde jag att beställa hämtmat till middag idag. Su nu sitter jag här vid matbordet och äter och skriver till er samtidigt. Sedan blir det soffläge och TV som gäller skulle jag tro hehe. Nä, måste fortsätta att stilla min hunger, kramkram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards