lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 mars 2017

Av Elin - 21 mars 2017 22:15


God väldigt sen kväll på er alla! Alltså, mina dygn har för få timmar, gör alldeles för mycket kul så timmarna bara springer iväg och helt plötsligt så är det dags att gå och sova! Jag ska inte gnälla på att jag har så mycket roligt i livet, men timmarna går så fort bara haha! Många känslor på jobbet idag, ett och annat barn som har varit lite kämpig men också mycket firande och barnmys, idag har vi firat Newroz som är kurdiskt nyår.

Rocka sockorna gjorde vi också!


Så mycket mat i personalrummet haha!


När jag hade slutat jobba så åkte jag direkt vidare till Mall of Scandinavia för att möta upp Sara och Vånkan med deras guldklimpar till barn. Vi fikade, hängde i lekrummet och hade det så mysigt! Det var ett bra tag sedan som vi allihopa sågs, så det har hunnit hända mycket de senaste månaderna!

 

Det var jag som tog rollen som lektant haha!


Jag följde med Sara hem till hennes familj i Norrviken och blev bjuden på middag. Alltid lika mysigt att träffa min älskade extrafamilj! Fick skjuts hem nu av Sara så kom precis hem. Nu måste jag borsta tänderna och sedan gå och sova, natti natti!


Av Elin - 21 mars 2017 16:19

Idag för exakt ett år sedan så skålade jag i champagne och firade att jag hade fått nycklarna till min allra första lägenhet! Ett år går fort och jag trivs så himla bra, jag känner mig till och med fortfarande lite nykär haha! Nä men skämt och sido, jag kunde inte hittat en bättre lägenhet! :)

Av Elin - 21 mars 2017 12:15


De som har varit hemma hos mig vet ju att jag älskar tavlor med collage! Tror nog att alla mina tavlor jag har är collage, bilder säger mer än tusen ord och jag har så otroligt många underbara bilder från mitt liv. Förra veckan så ändrade jag mitt största collage. Har sedan några år tillbaka en jättestor tavla med massa Carolaminnen från alla år, men nu kände jag att det var dags att göra om lite. Så här såg Carolatavlan ut.

Mycket minnen <3.


I år är det 10 år sedan som jag började lyssna på Sarah Dawn Finer. Hon slog igenom i Melodifestivalen 2007 med "I remember love", sedan dess så har jag varit fast! För att fira detta så ville jag då göra ett ungefär likadant collage men med massa Sarahminnen istället.

Redo att sätta igång!


Det tar tid för att få det som man vill ha, men jag tror att jag har börjat lära mig hur jag vill ha det, så denna gång gick det sjukt fort att placera ut alla bilder på rätt sätt så allt syns.

Pilligt men roligt!


Jag klarade inte riktigt av att få ihop ramen sen då man typ behöver tre händer för det, men min kära lillebror kom över under söndagen och fixade det lite snabbt, så snällt! Så nu hänger den där den ska hänga och jag är så nöjd! Det tog lite emot att ta bort Carola, men hon finns ju på andra väggar också i lägenheten ;).



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards