lyckopillerelin

Alla inlägg den 24 mars 2017

FF!

Av Elin - 24 mars 2017 17:24


Finally Friday! Är så skönt med helg igen! Veckan har gått sjukt fort samtidigt som man bara har väntat på att det ska bli fredag igen haha. Idag var det en tuff dag på jobbet, personalbrist och allt möjligt, men som alltid så löser det sig fast man anar lite stress och panik i kroppen när man hör om hur dagen ser ut. Gick iallafall ifrån jobbet med en bra känsla i magen, det var ett tag sedan som jag kände det. Det har känns tungt ganska så ofta på jobbet senaste tiden och jag har tänkt mycket på om jag verkligen passar som förskollärare eller yrket. Men när man skrattar så man nästan gråter tillsammans med sina 2,3åringar och när de barn man tagit mest fighter med under dagen springer efter en och skriker hej då och vinkar glatt när man ska gå hem för dagen så blev jag snabbt påmind om varför jag gör det jag gör. Varför jag kämpar för att mina guldklimpar på jobbet ska få en sådan bra barndom som de bara kan på förskolan. Det är det här jag brinner för, men ibland känns det så himla tungt och man börjar tveka. Tur då att barnen kan ta ned en på jorden :). Slutade vid 15, åkte hem och gjorde en smoothie och läste igenom lite tidningar som jag inte hunnit med att öppna. Nu har jag precis kommit ut från duschen och ska börja fixa mig inför ikväll då jag ska iväg på middag! :)

 


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards