lyckopillerelin

Alla inlägg den 27 mars 2017

Av Elin - 27 mars 2017 21:17


Att jag gillar mat har väl ingen missat kan jag tro :). Idag har jag haft värsta sommarmaten har hemma och tryckt i mig. Så gott!


När ajg kom hem från jobbet så gjorde jag i ordning ett fruktfat av det jag hade hemma och så kom jag ju på att jag hade lite vin hemma som var öppnad. På måndagar förtjänar man lite vin tycker jag!

Mango, melon och kiwi.


Till middag senare så åt jag en av mina favoriter på sommarmat. Pasta och avokado, basilika spenat och lite kryddor. SÅ gott! Det bästa är att det är gott kallt som varmt vilket ibland kan vara skönt på sommaren när det är varmt :).

Ser inte så aptitligt ut såg jag nu, jaja :).


Nu har jag slutat plocka här hemma och satt mig i soffan och ska titta på Sofias änglar innan sängen väntar, måste till jobbet tidigare imorgon för att förbereda utvecklingssamtal :).

Av Elin - 27 mars 2017 15:46


Yes, så sa en av mina barn när vi sprang ut genom dörren efter mellanmålet i eftermiddags och det ligger ju något i det. Så härlgit med sol och värme, vill inte tänka tanken på att det ska bli kallare imorgon haha. Min måndag började med att klockan ringde vid 06:30, trött som ett as men var tvungen att gå upp för att sedan ta mig till Södersjukhuset/olmed så jag var där vid 08:00 då jag hade tid. Som vanligt så har jag skjutit upp att ringa alldeles för länge, men med hjälp av min sjukgymnast så blev det en tid inbokad tillslut haha. Det tog en bra stund där, närmare bestämt nästan två timmar! Välbehövligt, men vet inte om någon utav oss blev något klokare. Ett framsteg är iallafall att jag hade min nya protes på jobbet idag, men ett baksteg är att jag var tvungen att byta till det gamla igen nu när jag kom hem. Att det aldrig ska fungera som jag vill med mina proteser!

Mycket väntetid i detta tråkiga rum.


Direkt efter Olmed så åkte jag raka vägen till jobbet och ramlade in mitt i lunchen, sedan har dagen gått i ett. Har alldeles för mycket att göra denna vecka på jobbet känner jag. Hade inte ens räckt till om jag jobbade heltid. Men idag var det bara så skönt att få njuta av en solig förskolegård!

Ingen sol just på denna bild, men en förskolegård iallafall haha.


Är så sjukt trött idag, kanske är det en blandning av måndag och sommartiden. Nu tänkte jag skära upp lite frukt och sätta mig på balkongen och njuta lite av solen. Kram på er!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards