lyckopillerelin

Alla inlägg den 8 april 2017

Av Elin - 8 april 2017 11:33

 

Nu så, bättre sent än aldrig. Direkt efter jobbet så åkte jag vidare mot stallet för ridlektion. Det var många år sedan som jag red på fredagar, men nu är det dags igen. En av mina bästa perioder i stallet var när jag red i ponny på fredagar så det kanske blir så nu också haha. Nä men skämt och sido, jag blev ju utsparkad från handikappsgruppen för några veckor sedan när Anette tyckte att det var dags för mig att börja rida lite mer. Tror nog att det är bra att hon ligger på då jag lätt kan bli lite feg också. Men nu är jag tillbaka i ”vanlig” grupp igen vilket känns jättehärligt! 

 

Det blev Max 2 som jag fick sitta på och vi körde igång allt med en hopplektion! Minns inte när jag hoppade för Anette sist, hon nämnde någonting om 12 år och det tycker jag känns alldeles för mycket haha! Nä, men det var många år sedan iallafall. Det var så kul! I början av lektionen när vi red ut och skrittade fram lite så kändes det som att Max var sjukt het på gröten, men det var helt lugnt ändå! När det gäller hoppning så vill jag hellre sitta på en pigg häst än en seg häst haha. Det var lite självständig ridning mellan hoppgångerna vilket var bra också, då fick jag chans att dressyra lite också. Att hoppa på Max 2 är inga problem alls! Hur lugn som helst, men kan gasa när man ber honom, hoppar typ allt och är så positiv! När vi hoppade sista hindret så kändes det som att vi bara hade värmt upp lite och jag var nästan sugen på att få hoppa högre. Men jag var ändå så nöjd! 

 

I slutet av lektionen när jag jobbat sjukt mycket med tempoväxlingar i traven så kände jag att han började söka sig nedåt och slappna av lite också. Max är så mycket stelare än vad Jissa är, så det kan dröja lite innan han börjar komma igång. De sista travstegen innan vi saktade av till skritt, då kändes det så rätt och bra! Det är så man vill att en lektion ska sluta, med en känsla av att man inte vill hoppa av utan fortsätta i en evighet haha.

 


Typ världens gladaste kille! <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards