lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 april 2017

Av Elin - 14 april 2017 20:21


God kväll på er vänner. För två timmar sedan så stod jag inför tre val. 1 ringa 1177 och fråga om jag behövde åka in till sjukhuset, 2 ringa mamma i panik och fråga vad jag skulle göra, 3 gå och lägga mig i sängen och andas och bara ta det lugnt och trots illamåendet försöka få i mig något att äta. Det blev nummer 3 tillslut då jag efter ett tags panikande började tänka på annat. Jag mådde så konstigt! Typ hjärtklappning, illamående, skakis, feberkänsla och extremt trött, försökte att ta en dusch men det blev nästan bara värre. Ni vet hur tankarna hoppar och far när man börjar få panik, jag trodde på allvar att jag hade tagit en överdos av min medicin eller att det var något med den och det var därför jag mådde så dåligt. Förflyttade mig från soffan till sängen framför en film och försökte få i mig något att äta och dricka. Nu två timmar senare så mår jag lite bättre. Jag tror fortfarande att det har med min medicin att göra då jag tog den så pass sent igår kväll och kanske är det så enkelt att min kropp ställt in sig på viloläge nu då det är några dagars ledighet från jobbet. Kan nog vara en blandning av mycket, skönt att jag mår bättre nu iallafall och jag tänkte faktiskt försöka att sova redan nu då jag är så fruktansvärt trött. Det blir nog bättre imorgon nu när min medicinering kommit i fas igen haha.

God natt på er finingar!

Av Elin - 14 april 2017 17:02


Har suttit ett bra tag och försökt organisera alla mina bilder jag har överallt, hopplöst alltså! Köpte en hårddisk för några år sedan där jag har alla mina bilder, men nu vet jag inte vad den riktigt håller på med. Det går sjukt trögt och den orkar inte ladda upp alla bilder. Menmen, det var ju inte det jag skulle skriva om, mitt i alla bilder så kom jag på att jag inte visat någon bild på det jag köpte till mitt badrum för några veckor sedan. Hade färger grått/silver, blått och rött som gick i ett tema, men tröttnade på det röda nu, så jag köpte lite annat och allt rött försvann. Nu är det bara byte av duschdraperi kvar, men det tar jag senare!


 

                                          Före                                                                                 Efter

Av Elin - 14 april 2017 13:00


Hej på er vänner. Vilken himla tur att det inte är något jobb idag med tanke på mitt dåliga minne som höll på att förstöra mig. Satt och tittade på film under kvällen och minns att jag tryckte av min påminnelse att ta medicin, gick och hämtade dricka och sedan fortsatte jag att titta på filmen. När jag vid 23:30 kände att jag mådde fruktansvärt illa när jag försökte sova så började jag tänka på min medicin, var så himla osäker på om jag hade tagit den eller inte. Så jag gick upp, kollade i min medicindosett och såg att jag glömt att ta den, trots påminnelse och att jag hade hämtat vatten tidigare under kvällen. Inte så konstigt att jag hade svårt att sova, det förklarar också varför jag mådde så illa då jag inte bara kan sluta ta medicinen helt plötsligt, utan trappa ned. Dock så resulterar det att jag är brutalt trött idag då jag tog medicinen så pass sent på kvällen. När jag vaknade till i förmiddags och klockan var 12 så insåg jag att trots min trötthet så måste jag gå upp. Sagt och gjort, har precis ätit ett helt gäng med pannkakor framför Parlamentet och är proppmätt! Det blir en lugn dag idag för mig, kanske går ned och slänger min pappersinsamling som tar en så stor plats och så blir väl det lite tvättning också. Hade planerat att städa, men jag är alldeles för trött för det. Återkommer senare, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards