lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 april 2017

Av Elin - 20 april 2017 21:45


God kväll på er kära ni, för mig känns det typ som natt då jag brukar sova ungefär vid denna tid haha. Har ett antal mejl att läsa och skicka också, men det får jag göra imorgon kväll. Härligt fredagsmys va?! Ikväll har jag iallafall varit i Sundbyberg för en föreläsning med Pia Sundhage om "att leda till framgång". En kväll som Stockholms läns ridsportsförbund hade fixat så bra. Skrev ju i det andra inlägget att jag hade oflyt på vägen dit, men jag hann i tid som tur var! Har aldrig lyssnat på Pia tidigare men har förstått från olika håll och kanter att hon är grym, det var hon verkligen! Vilken inspiration hon ger och med sjukt mycket humor och självdistans också, det var ett tag som det blev så mycket skratt så jag knappt kunde sluta skratta till och med. Det höll iallafall på i ungefär två timmar med paus också, vilket kändes ganska så lagom. Nu är det bara att ge sig ut och leda på riktigt också, det svåra är att gå från ord till handling :).


Nu sitter jag i sängen och ska släcka lampan när jag tryckt på spara inlägg. Är sjukligt trött och har ont lite överallt just nu, så god natt med er!

Av Elin - 20 april 2017 18:07


Hej på er vänner, sitter just nu på bussen och skriver till er. Som om jag inte har stressat nog på jobbet idag liksom, utan nu blir det även stress till en föreläsning i Sumpan. Menmen, inget att göra åt! Stress på jobbet idag alltså, många barn och lite personal. Just nu är det extra kämpigt på min avdelning + att min smärta börjar komma tillbaka, jag får hoppas på att det beror på dessa jobbiga väderomslag varje dag! Slutade 16:30 efter att ändå ha slutat dagen bra med att le, ta ett djupt andetag och sätta mig på golvet med barnen och leka. Nu är jag som sagt på väg till Sumpan (om jag ens kommer dit för nu krånglar allt med bussen också!!) beräknar att vara hemma vid 21:30 ungefär. Återkommer!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards