lyckopillerelin

Alla inlägg den 28 april 2017

Av Elin - 28 april 2017 22:59


God kväll på er kära ni. Nu sitter jag i hotellsängen och ska alldeles strax släcka lampan för att sova, men tänkte titta in här och säga god natt innan bara. Som sagt, äntligen helg och det är så skönt! Även om jag har fullt upp hela helgen nästan så är det iallafall inget jobb som gäller. Åkte direkt till Mörby efter jobbet och blev upplockad där för att sedan åka vidare till Såstaholm för konferens med bästa DUS-gänget. Vi började kvällen med tapas, sååå gott!


När vi var nöjda med det så kilade vi upp och satte igång med lite team building och roliga övningar. Bra sätt att komma igång med en ny styrelsegrupp tycker jag, det blev många härliga skratt men också seriösa delar såklart!


Efter att ha lämnat alla saker på hotallrummet, som jag by the way älskar så blev det en expresstur till statoil för att köpa godis och sedan bjöds det på trerätters med härlig utsikt mot vattnet.


Jättegod mat var det! Kyckling, fisk, coklad, banan och massa annat gott! Det var ju mat liksom och jag är inte så petig ;). Godast var nog pepparrotssåsen till fisken haha!


Nu är det som sagt dags för att sova, klockan står på 07:00 imorgon, natti natti!


Av Elin - 28 april 2017 16:47


Alltså att det är fredag idag är så obeskrivligt skönt! Tror att denna vecka har varit den i särklass jobbigaste veckan någonsin på jobbet. Har precis gått upp på heltid, bara det liksom, men att jag också har varit ensam ordinarie med en skör barngrupp som gråter när jag lämnat dem OCH haft inskolning OCH utvecklingssamtal med de barn som mina kollegor egentligen skulle ha tagit OCH försökt fixa massa administrativt (tur att barnen sover). Har nog aldrig känt mig så otillräcklig någonsin. Känner mig både psykiskt och fysiskt utmattad, men just nu så känner jag mig också lite som en superwomen som klarar allt! Att jag klarat av att hålla ihop mig själv trots inre kaos, att jag på något konstigt sätt kunnat ge mina 13 barn på avdelningen det de behöver, för det är ju just det som jag har prioriterat. Att vara med barnen. Då löser sig det mesta. Jag har också fantastiska kollegor som lyssnat, peppat och hjälpt mig när det krisat, när jag inte riktigt har räckt till! Nu tar jag helg, har nog aldrig känt mig så värd en långhelg som efter denna vecka!

Nu sitter jag på tåget på väg till Täby för konferens med DUS-gänget, återkommer när tid finns!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards