lyckopillerelin

Alla inlägg den 30 april 2017

Av Elin - 30 april 2017 16:13


Okej, dags att uppdatera om gårkvällen då! Efter DUS-konferensen så mötte jag upp Jeppe inne vid centralen för att äta och sedan gå på musikal. Jag var galet pepp haha! Trots att jag hade ätit så mycket på konferensen så kände jag att jag var tvungen att få i mig någonting innan föreställningen, annars kommer jag ju dö av hunger senare på kvällen. Så vi åkte in till stureplan och satte oss på Fridays. Drack några drinkar, snackade om allt möjligt och åt.

Vi började med en drink


Sedan lite mer mat, jag som fortfarande var mätt efter konferensen tog bara en förrätt till middag, men vi delade på en annan förrät och en efterrätt också, så jag kan ju garantera att jag var mätt efter det! Mådde typ illa och det kändes som att magen var rund som om jag var gravid haha.


Sedan åkte vi vidare mot China teatern, men gjorde ett stopp vid körsbärsblommorna för att ta den obligatoriska vårbilden om man bor i Stockholm :).


Sedan så var det dags för The book of mormon, längst fram såklart!


I början så var jag lite skeptisk och till och med lite besviken tror jag, mycket skämt om saker som inte är roliga och ibland så blev jag nästan lite generad för alla fula ord de använde, jag har aldrig varit pryd men nu blev jag det till en början. Men sen när jag kommit in i handlingen och började tänka att det bara är en föreställning och inte på riktigt så blev den mycket bättre! Linus Wahlgren och Per Andersson är verkligen klockrena i sina roller och jäklar i min lilla låda vad Linus kan sjunga!!


Det var iallafall massa skratt vilket är härligt, låtarna tyckte jag var jättebra också och den har en helt skruvad historia, på ett bra sätt! I slutet så började jag gråta då det var ett fint slut, men också för att jag nog var så lycklig i stunden. Jag älskar verkligen livemusik/framträdanden för då kan verkligen allt hända! Denna gång så kunde inte Per och Linus sluta skratta när de skulle sjunga sista meningarna, publiken märkte direkt att det inte var meningen och det gör ju att man hejar på ännu mera för att stötta dem. Så kul! Det är ingen musikal som jag ska gå och se flera flera gånger tror jag, möjlgitvis en gång till men sedan är det bra. Den är helt klart sevärd, men jag har nog sett bättre musikaler under åren. 


Japp, det var min lördagkväll för denna vecka! Nu ska jag njuta av att jag är ledg från jobbet både idag och imorgon, ciao!

Av Elin - 30 april 2017 11:02


Hej på er snyggingar! Har ju ganska mycket att skriva och visa för er efter den extremt långa dagen igår. En superdag men när jag kom hem strax efter 23 så var jag ju inte lite slut om man säger så, skönast var nog att få byta kläder, tvätta av sminket och lägga sig i sin egna säng! Tänkte att jag kan börja med hur andra dagen på DUS-konferensen var. Klockan ringde 07:00, vi var ju motvilligt vakna om vi säger så haha. Men jag hade längtat så mycket efter hotellfrukosten så dit kom vi i tid iallafall och kunde äta utan stress och massa gott!

Vi bodde i Gertruds rum hehe. De har filmtema på hela Såstaholm, så kul!


FRUKOST!


Efter frukosten och utcheckning så satte vi igång jobbandet och vi var sjukt effektiva och hade många bra diskussioner! Härligt när man har flow på konferenser tycker jag haha.

Förmiddagsfika är ett måste


Sedan blev det lunch efter ett till arbetspass!


Jag posade i fotöljen (som för övrigt var typ olagligt hård, den var gjord av plast!)


Vi blev klara tidigare än beräknat och då hade vi även chans att utforska huset litegrann. Gick ned en våning och tror att jag hamnade i himmelriket. SÅ mycket kläder, peruker och de hade till och med karaoke! Så kul, ville bara showa loss haha.


Trots att vi var så otroligt mätta efter allt fika och lunch så fick vi ändå i oss lite av den sista fikan som vi beställt innan vi tackade för oss.

Hej då Såstaholm!


En superkonferens med så mycket skratt, kloka ideér och alldeles för mycket mat, men god mat! Det kändes som att vi bara ätit under ett dygn och gått upp 10 kilo. Det var knappt att jag visste att man kunde bli så mätt haha. Jag fick skjuts till Mörby och sedan tog jag mig till centralen för att möta upp Jeppe för musikal, men mer om kvällen senare i ett eget inlägg.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards