lyckopillerelin

Alla inlägg under april 2017

...

Av Elin - 1 april 2017 20:50



Det var länge sedan som jag kände så här sist och jag förstår inte riktigt varför det kom nu. Jag har varit så off hela dagen idag. Jag har varken vetat ut eller in, jag har velat springa ifrån allt och alla för att bara få skrika, stampa och slå. Och nu sitter jag här och kan inte sluta gråta och det blir svårare och svårare att andas. Vad är det för något jag gör som gör att dessa känslor triggas igång?!


Jag orkar inte vara den starka längre. Jag orkar inte ljuga mer.


Okej, det var inte så här min kväll skulle sluta, måste försöka samla ihop mig. Måste försöka att andas.

Av Elin - 1 april 2017 17:42


Så var årets lakritsdag över. Det känns nästan som att jag har varit där i all evighet, men det är faktiskt bara tredje året som jag är där. Även denna gång med min älskade extrafamilj + typ farmor och fastrar och kusiner och så. Detta år var vi alltså några fler än de senaste åren haha, men det gick över förväntan och trots ond kropp så har det varit värt det! Sofi sov ju över här då vi var på Bullets igårkväll, så vid 8 ringde klockan och vi var ju så där lagom sega efter att ha legat i sängen till ungefär 01:30 och pratat haha. När vi väl var vid Globen så hade hela sällskapet samlats (samanlagt så var vi väl 10 pers typ haha)  och efter lite säkerhetskontroller så kunde vi äntligen få frossa i lakrits!

Sjukt snygg tårta!


Sara och jag, tänk att vi redan har känt varandra i hela 10 år! Helt sjukt vad tiden går! <3


Efter ungefär 2 timmar med lakrits så kände vi att vi var ganska så nöjda och begav oss in till stan istället. Vi hade lite dötid mellan mässan och tills vi hade bokat bort på Jensens Böfhus så vi hängde lite i Gallerian och så blev det en extra lång promenad till RÄTT Jensens, det där med att det finns samma resturang på flera ställen i stan är inte lätt att hålla reda på ibland haha! Tillslut så hittade vi till rätt resturang och vi kunde njuta av maten, tror nog att alla var superhungriga efter allt salt vi ätit :), jag var iallafall det!

två av de bästa tjejerna jag har i mitt liv! <3


Nu har jag landat lite här hemma, har en helt ledig lördagkväll och har ignen aning om vad jag ska hitta på. Minns knappt när jag hade en fri lördagkväll liksom haha! Känner att jag håller på att somna i soffan, så jag ska väl städa lite i köket för att inte somna än. Men innan jag avslutar så tänkte jag visa en bild på årets fynd på mässan. Blev mer än vad jag hade tänkt hehe.



En blandning av lakritschips, lakritshonung, massa lakritskarameller, praliner och så. Just idag blir det nog inte något mer lakrits, men imorgon kanske jag får ner en bit igen haha.


Av Elin - 1 april 2017 08:52


Alltså, om jag har separationsångest så kan jag inte ens tänka mig vad alla i produktionen för Bullets over Broadway har just nu. Igår kväll så var det dags igen att se den igen, denna gång hade jag bjudit med mig Sofi som fyllde hela 20 år kvällen till ära! För mig var det 10onde gången jag såg denna fantastiska musikal och den var lika bra även denna gång! Det var ett tag sedan som jag satt så pass långt bak så till en början så var det lite ovant, men efter ett tag så vande jag mig. Det finns både för och nackdelar med att sitta längst fram eller några rader bakom :). Som pricken över it så hade jag också fixat så vi fick gå backstage efteråt. Av någon konstig anledning så visste typ hela ensemblen att det var min 10onde gång, antar att de visste om mitt mejl haha. Det var kul att få tacka och krama om några av dem igen. Framför allt att få krama om Helen och prata lite, min musikgud! Nu kommer det nog dröja ett tag innan jag får krama om henne nästa gång, det känns lite tungt faktiskt.

Två glada tjejer på G!


 

Haha bjuder på dessa två bilder!


Perfekt väskplats!



Efter lite väntan så fick vi komma in backstage och prata med några från ensamblen och trevlig personal.


När vi hade sagt hej då till alla och blivit utsläppta så gick vi till baren brevid och drack ltie bubbel för att avsluta 20åringens födelsedag!


Nu måste jag börja fixa mig, Sofi har sovit här i natt och snart åker vi in till Annexet vid Globen för att gå på årets lakritsfestival, ciao!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards