lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 maj 2017

...

Av Elin - 6 maj 2017 22:41


Av Elin - 6 maj 2017 17:28


Hej på er vänner. Ledsen för att jag inte tittade in här igår kväll, men hade fullt upp! Idag också, men jag har lyckats fått feber över natten tror jag, så just nu sitter jag i min hotellsäng och ska vila i några timmar så jag orkar med resten av dagen och morgondagen. Så typiskt att jag blev sjuk nu liksom! Har stor ångest över flygturen hem imorgon då jag är förkyld och är rädd att jag kommer ha lika ont i öronen som när jag var förkyld och åkte hem från Tyskland i mars. Ber en bön till Gud att han hjälper mig imorgon! Jag påbörjade alltså min resa ned till Göteborg igår kväll. Tog en Uber till Bromma flygplats och hade gott om tid på mig vid säkerhetskontrollerna (tur var väl det då det krånglade med mina proteser denna gång!)

Väntan....


Eftersom jag hade ganska så ont i kroppen igår och har svårt att gå upp för trappan upp till flygplanet med packning i handen så lyckades jag flörta till mig ltie hjälp. Jag fick gå ombord tillsammans med två barn som flög själv och vi fick då gå först, lyx haha! Men höjdpunkten var nog att se dessa två 9-åriga (gissar jag) killar som aldrig träffats sitta och prata och skratta hela flygresan till Göteborg, så fint! Älskar verkligen barn som är så oförstörda!


Hittade resten av gänget som skulle ta taxi från Landvetter, så vi var väl framme ungefär vid 20:00. Så vad gör jag här då? Jo, vi har årstämma i Centrala ungdomssektionen under morgondagen, men med full aktivitet enda från fredag till söndag! Jag dumpade mina grejer inne på hotellrummet när jag kom fram och sedan så gick jag ned till CUS-gänget för en sista kväll med styrelsen 2015-2017, några avgår imorgon och så får vi in några nya. Tråkgit samtidigt som det är spännande! :)

Så här bor jag :)


Men för att ha en trevlig avslutning tillsammans så hade vi en överraskning inbokad som var chokladprovning, SÅ SÅ fantastiskt kul och intressant! Det dröjer nog ett tag innan jag köper en marabou igen efter att ha ätit riktig fin choklad! Dessutom så lärde vi oss så sjukt mycket om kakao! Har ni aldrig varit på chokladprovning så rekomenderar jag det verkligen! Det finns så himla mycket fin och BRA choklad som är bättre än "godischoklad" som vår ledare kallade det haha.


Det blev lite shopping efteråt :).


Tror att jag la mig i sängen strax efter 23 och då var jag helt slut!


Idag har det som sagt varit full aktivitet, jag har kämpat emot min förkylning och feber, går på ipren hela helgen. Men nu kände jag att det var dags att vila, måste som sagt orka imorgon också och ikväll. Hinner jag så kanske jag kan slänga in ett inlägg om idag imorgon under dagen, annars kommer det upp när jag kommit hem till Vällingby igen :). Nu måste jag sova lite, kramkram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards