lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 maj 2017

Av Elin - 7 maj 2017 18:20


Så var man äntligen hemma igen! Ska bli så skönt att få sova i sin egna säng inatt, när man är lite småkrasslig så är sängen det viktigaste och bästa man har enligt mig. Att bro på säng så gick jag ju och la mig tidigt igår efter middagen så idag mår jag lite bättre iallafall, skönt det! Vill ni för övrigt se fler bilder från lördagen så har jag lagt in lite fler i det inlägget, det är bara att scrolla nedåt med andra ord :).


Idag så var det alltså "The big day" förklaringen till varför vi unga engagerade träffades i Göteborg över en helg. Idag var det alltså dags för RIXU, Riksungdomsmötet. Centrala ungdomssektionens årsstämma helt enkelt. Men innan den så hade vi lite workshops om några av våra projekt som vi i CUS arbetar med. Många bra diskussioner!

En del av gänget!


Efter fikat så var det då dags för Riksungdomsmötet 2017. Det gick otroligt snabbt att ta sig igenom alla paragrafer och jag har nu fått äran att fortsätta jobba i denna fantastiska styrelse i två år till! Jippi, är så peppad!!


 

Det blev även lite avtackning för tre av våra fantastiska styrelsekollegor som idag officielt har avslutat sitt uppdrag i styrelsen, alltid lika tråkigt att bli av med styrelsekollegor! Men vilken tur att det fylls på igen och att man då kan få in lite nytt tänk!

Centrala ungdomssektionen (CUS) 2017-2019. Heja oss och ridsporten!

 

Efter lunch så skildes vi alla åt och vi begav oss hemåt. Jag flög hem, smidigt och bra!


Hej då Göteborg!

 


Strax innan vi började sänka höjden för att landa :).

 

Nu är jag som sagt hemma och planerar att sitta i soffan för resten av kvällen typ. Ta hand om er, kram!

Av Elin - 7 maj 2017 12:30


Tidsinställda inlägg is the shit!


Japp, hur var min lördag då? Trots feber och en riktig dunderfökylning så klarade jag av dagen bättre än vad jag trodde när klockan stod på 08:30. Dagen för mig, eller CUS började med frukost vid 9, sedan förberedde vi allt tills alla distriktens ungdomssektioner äntligen var på plats vid lunchtid. Det var mindre att förbereda än vad vi hade tänkt, så tycker att allt flöt på väldigt bra måste jag säga.


Jag höll till på incheckningen tillsammans med min kära styrelsekollega Theres!


Första dagen på årets årsstämma började med lunch när alla deltagare hade kommit fram.

Mums!


Sedan var vi kreativa allihopa och hade delat upp allt det vi jobbar med i styrelsen som olika stationer där deltagarna kom gruppvis för att få mer information om allt. Jag och min styrelsekollega pratade om Ungt engagemang. Så intressant att höra hur våra ungdomar tror att framtidens engagemang kommer att se ut! Vi hade också bästa platsen, så vi stod konstant i solen i en och en halv timme, så jag är ju lagom röd i ansiktet nu haha.


Efter en fikapaus så blev det en timmes föreläsning med gamla CUSare, Helena och Malin. Vilket boostpass de hade! Trots att jag hört de prata förrut så är det alltid lika härlgit att höra på vad de har att säga, så proffsiga!



Efter det så tog jag en paus. Så under tiden som hela gänget var på en ridklubb här i Göteborg så gick jag upp på mitt rum och sov, det behövdes kan jag säga! Så efter lite sömn och mer ipren och alvedon i kroppen så var det dags för middag.

Inte det godaste jag ätit, men det var ändå helt okej!


Jag valde att lämna gänget ganska så tidigt då jag behövde prioritera min hälsa. Får alltid så oroligt dåligt samvete när jag är sjuk och måste avstå från vissa aktiviteter. Jag vill ju vara med, men jag orkar helt enkelt inte. Så ja, skittrist verkligen!


Förmodligen så har jag fullt upp med årsstämman när detta inlägg kommer upp, men jag kommer hem till Vällingby ganska så tidigt så tänkte uppdatera er mer då!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards