lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 maj 2017

Av Elin - 12 maj 2017 20:13


Alltså, ni anar inte hur härligt det var att få hoppa upp på hästryggen igen! De senaste veckorna, eller månaden kanske är lättare att säga har varit otroligt tuffa. För mycket jobb, för tung jobb, en kropp som gjort ont och massa ridsportsuppdrag har gjort att det inte har blivit någon ridning på en månad ungefär. Det har varit jättetufft! Min hjärna vilar i princip när jag är i stallet eller rider, då är det fokus på hästen som gäller och inget annat spelar någon roll. Har haft så sjukt mycket i huvudet och att då inte få pausa lite med en timmes ridlektion har nästan gjort saken värre, men nu så. Äntligen!!


Egentligen så gick det ine alls så bra idag, fick Max 2. En mer positiv häst får man leta efter. Har inte riktigt lärt mig hans knappar och han är på ett helt annat sätt än Jissa, men vi ska nog kunna utvecklas ändå! Det är vår, vilket betyder att vi skrittade en runda ute och sedan gick in i ridhuset för att jobba. Mycket tempoväxlingar, Max är sjukt lyhörd i halterna och man märker direkt om man sitter lite tokigt eller om man sitter bra. Blev lite galopp på volterna, har svårt att få honom att sänka sig, jag tycker mer att han ser ut som en giraff när jag rider om jag ska vara ärlig haha. Men i slutet så märkte jag att han började söka sig nedåt lite och i skritten så kändes det väldigt bra. Hursom så är jag iallafall grymt glad över att jag är tillbaka på hästryggen igen, nästa vecka blir det troligtvis hoppning, det ska vi nog klara av Max och jag! :) Stod kvar ganska så länge och borstade på honom och kramades, bara att få borra in näsan på en hästhals och ta några djupa andetag och känna doften av häst och sedan få en mule på axeln, livet! <3 Tänk om alla fick möjligheten att förstå vad hästen gör för oss människor!

En mer närgående häst får man leta efter haha ;)

Av Elin - 12 maj 2017 15:40


Hej på er vänner. Fredag idag! Efter att ha varit hemma hela veckan och varit sjuk så har jag väl inte samma entusiasm som jag brukar ha på fredagar haha. Har inte sovit så gott inatt, drömt mardrömmar och vaknat svettig och gråtfärdig, menen hoppas på bättre sömn snart. Har inte gjort så mycket idag, samlade ihop tre påsar med tidningar och kartonger som jag behövde slänga. Tar upp så himla mycket plats i lägenheten och har precis hittat soptunnor för detta nära mig, så superskönt att bli av med det!

Orkade inte gå fler gånger, så tog allt på samma gång, gick så bra så haha.


Har precis tittat klart på ett avsnitt av Criminal minds och fått i mig lite att äta och nu ska jag svira om till lite ridkläder och åka mot stallet för lektion, jippi!

Macka med avokado och ett glas med citron och ingefäravatten, mums!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards