lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 maj 2017

...

Av Elin - 14 maj 2017 20:30



Jag saknar dig. Mer än vad jag faktiskt trodde att jag skulle göra. Jag saknar våra samtal. När vi pratade om det viktigaste i vårt liv, jag om hästar och du om blommor. Vi hade alltid så mycket att prata om.


Nu när jag är vuxen så inser jag vad mycket jag fått av dig, hur lika vi var.

 

Tack för att du var du och allt du gett mig i livet.

Av Elin - 14 maj 2017 13:25


Okej vänner. Tillbaka i Stockholm igen efter ett dygn på vift. Vi tar morgondagen från början. Jag hade kollat upp när jag var tvungen att åka hemifrån för att hinna med tåget mot Västerås och ställde klockan på 06:00 på fredagskvällen....trodde jag ja. Jag vaknar av en slump och tittar på klockan som helt plötsligt står på 06:28!! PANIK! Jag skulle med en buss som gick från mig klockan 06:34, jag insåg att jag absolut inte kommer att hinna med den bussen, så det var bara att kliva upp, beställa en Uber, dricka lite te, klä på mig, packa det sista, dra en kam genom håret och sedan rusa ned för att hoppa in i taxin! Alltså, stress deluxe! Men jag hann med tåget från centralen som gick 07:25 med 15 minuters marginal till och med, så hann köpa en kaffe!! När jag väl satt där på tåget med min kaffe i handen så kunde jag äntligen slappna av! Inte världens roligaste start på dagen precis, men jag var ändå så taggad inför Svenska ridsportsförbundets årsstämma som i år hölls på Strömsholm.


I väntan på en buss som aldrig dök upp i Kolbäck...


Så redo för stämman!!


Intressant läsning, ridsporten är så häftig!


Efter en hel drös med voteringar, beslut, talare och allt vad en årsstämma innebär så var man en aning seg i huvudet trots både lunch och fikapaus. En stämma med start klockan 10:00 och som slutade 18:30, ja ni fattar nog haha. Men såå kul att få vara med och lära sig massa och höra massa kloka ord från ridsportsengagerade!


När allt var klart och folk började åka hem till sitt och kanslipersonal packa undan allt så samlades vi i centrala ungdomssektionen för att ta oss till Westerqwarn pub och resturang för en god middag tillsammans. Vi saknade bara två från CUS-gänget så vi var nästan fulltagliga, härligt! Jag hade kunnat åka med ett helt gäng till Stockholm igen efter stämman, men valde att spendera tiden med CUS och sova kvar över natten, så värt!

Sparris till förrätt!


Gös till varmrätt


och min favorit, creme brulee till efterrätt!


När vi var mätta och belåtna så åkte vi till Brukshotellet i Hallstahammar där vi bodde över natten. Vi hängde lite i ett av rummen och tittade lite på eurovision innan vi sa tack och godnatt. Med tanke på att jag försov mig igår så sov jag väldgit oroligt inatt, vaknade och kollade på klockan i panik flera gånger! Så när klockan ringde 07:45 så var jag en aning trött haha, men det var bara att gå upp, klä på sig, packa ihop och sedan gå över till frukosten.

Bra start på morgonen med en sån här frukost! :)


Under tiden som jag väntade in min skjuts så passade jag på at sammanställa litegrann från Igår när alla deltagare fick svara på frågan "Hur stöttar du unga i ridsporten?" och så fick de även boosta en ridsportsvän, succe som alltid när vi har vår "Boostvägg".

Lika roligt är det att få sammanställa alla dessa papper, så mycket bra saker!


Vid 10:15 så gick vårt tåg mot Sala och sedan mot Stockholm, så då vinkade vi hej då till Kolbäck och tackade för denna gång!


NU är jag hemma och sitter och äter lite lunch. Har fortfarande lite ridsportsjobb kvar, men känner att min hjärna behöver en liten paus från det just nu så jag tänkte titta på lite Criminal minds istället. Höres!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards