lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 maj 2017

Av Elin - 18 maj 2017 22:42


Jag hatar detta! Jag hatar denna smärta! Jag hatar att den bryter ned mig mer och mer känslomässigt. När ska jag börja lyssna på min kropp?! Ännu en gång så har jag pressat mig själv på jobbet och nu får jag igen. Har så ont, kan inte slappna av och få ro i kroppen för att kunna sova. Fast jag egentligen är dödstrött!

Jag vill inte mer. Jag vill inte höra att det finns bättre dagar, vill inte höra hur stark jag är eller få hejarop. Vill isolera mig, vill skrika och gråta samtidigt. Vill vara ledsen. Vill vara arg. Hur ont jag än har så kommer jag att rida imorgon, jag behöver det. Psykiskt. För just nu så känns det för tungt och bara tanken på att jag kanske inte borde rida, utan vila istället gör mig helt förkrossad. Jag vill inte ha det så här mer....

Av Elin - 18 maj 2017 19:57


Alltså, ja det är jättekul med att det finns en förskolans dag men oj vad skönt det är att den är över haha. Trillade väl innanför dörren för ca 30 minuter sedan efter en arbetsdag på 11,5 timmar. Behöver jag säga hur trött ajg är nu? Nä, tänkte väl det haha. Det har varit en jättebra dag på jobbet, det har varit NTA i parklekarna, vi har pyntat förskolegården, ätit krov med bröd utomhus allihopa, vi har ätit glass till mellanmål allihopa på eftermiddagen och mellan 16:30-19:00 så hade vi vår årliga sommarfest. Så vi har varit ute i det fina sommarvädret nästan hela dagen, älskart!!


Det har varit mycket planering inför denna dag och trots att jag gick hem igår med dåligt humör då det har varit lite för många kockar i soppan, så löser sig det mesta och nu är det dåliga humöret som bortblåst! För som vi har kämpat idag vi personal och vi har all rätt att vara glada och nöjda med oss själva. Jäklar vad duktiga vi är när det väl gäller! Det bjöds på middagsknytis, sångsamling, bamsegympa och fika.

Man lyckas alltid ta för mycket när det finns mycket mat att välja mellan! Det ligger flera högar med mat under pannkakan alltså haha.


Jag har haft så ont i kroppen idag då jag hållt igång hela dagen, vissa stunder så har jag mått illa av smärta. Men jag bet ihop, vilade lite när jag fick möjlighet och klarade av dagen ändå.

Så tummen upp för en lyckat dag, nu ska jag sätta mig med lite ridsport!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards