lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 maj 2017

Av Elin - 22 maj 2017 21:58


God kväll på er finingar. Klockan är ganska så mycket, men tänkte skriva lite till er ändå.


Sitter just nu i soffan och mumsar på lite bär som blev över till efterrätten idag samtidigt som jag lyssnar på Bruno Mars och läser bloggar. En helt ok syssla med andra ord. Ikväll så har jag haft middagsgäster. Fillan var här under kvällen, vi lagade mat, pratade minnen och kollade på massa bilder. Gött häng liksom. Blev kycklingwraps till middag och glass med bär till efterrätt, mycket lyckat och gott. En jättetrevlig kväll alltså då det var ett bra tag sedan vi sågs sist och det är så mysigt att träffas och prata gamla barndomsminnen! Alldeles strax så ska jag gå och sova, jag har ju haft sällskap över natten i tre nätter nu så det känns faktiskt lite ensamt här just nu, men det går nog över snart. Nä hörni, ta hand om varandra så hör jag av mig imorgon, kramkram!

Av Elin - 22 maj 2017 13:21


Så var helgen över. Det har varit en helt sinnessjukt bra helg, typ en av de bästa helgerna någonsin, på riktigt!


Helgen har verkligen gått alldeles för fort och jag har inte haft chansen att kunna återhämta mig efter förra jobbveckan, så jag fick helt enkelt göra ett val imorse och beslöt mig för att vara hemma idag och imorgon från jobbet. Det är faktiskt så att jag måste få ha ett liv utanför jobbet också och för att jag ska kunna ha det så blir tyvärr jobbet lidande då min kropp måste få vila lite. Men iallafall, tillbaka till helgen! Jag kommer typ på mig själv med att sitta och småle när jag lyssnar på Bruno Mars då jag tänker tillbaka på de senaste dagarna. Sunna åkte hem idag under förmiddagen så vi hade också hela gårdagen på oss att umgås. Vi började dagen med att baka lite scones, blev en liten brunch och sedan så åkte vi in mot la stada för att strosa omkring lite.

Vi gick bland annat förbi Åhlens, fortfarande så ser det ut så här. Vackert på något sätt.


Det slutade med att vi köpte varsin lyxshake på Max och satte oss vid nybrokajen i solen och njöt.


Vi glömde kolla klockan då vi skulle hem till mina föräldrar på lite födelsedagsfirande då mamma fyllde år, så vi fick lite bråttom där ett tag att ta oss hem haha. Men vi hann och kom inte så jättesent till Spånga. Det blev grillning och härligt sällskap.


Vi fick skjuts hem av mormor och morfar sen, men ganska så tidigt på kvällen så när vi kom hem hit till vällingby så satte vi oss på balkongen och chillade och drack rosé och snackade om allt möjligt. Så mysigt! Det måste ju typ vara det bästa som finns, att sitta med en bra vän med rosé i handen en varm sommarkväll och snacka om livet.

Utsikten från min balkong <3.


 

Bästa, bästa, bästa!! <3


Idag så är jag ju som sagt hemma. Svårt det här med att försöka låta kroppen få återhämta sig, man får ju liksom ont av att bara sitta i soffan en hel dag också, samtidigt som jag också har ont när jag rör mig. Men jag följde iallafall med Sunna till centralen i förmiddags för att få ännu lite mer tid tillsammans och för att just inte sitta i soffan hela dagen. Har lyssnat på Bruno Mars nu hela dagen och är fortfarande helt salig efter konserten och egentligen hela helgen. Det bästa av allt är också att det bara är en månad kvar till Sunna och jag ses igen, längtar så mycket! Nu ska jag ta något att äta, ciao!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards