lyckopillerelin

Alla inlägg den 26 maj 2017

Av Elin - 26 maj 2017 19:52


Hej på er vänner. Alltså, det känns som att det nästan är fredag den 13onde idag. Nej, jag har inte ramlat av på ridlektionen, så på den fronten så kan ni vara lugna haha. Det har varit en tuff dag helt enkelt och just nu så har jag satt mig ned efter att ha krossat två glas i köket i väntan på mat + att min kropp skriker av smärta, orkar inte med mig själv ibland!


Trots att mycket tankar snurrar i huvudet just nu och jag är inne i en period där jag har ont mer än vanligt så tvingade jag mig själv till stallet, jag behöver min terapi. Jag behöver hästdoften och allt som hör till det. Är så tacksam över att jag har mina fyrbenta vänner när mycket annat känns kaos. Idag red vi iallafall ute hela lektionen, vi red på ängen lite fritt i alla tre gångarter och jag som sitter på Max 2 kunde lätt busa lite mer i galoppen då han är lugn som en filbunke. Jag kan tycka att  jag har svårt med balansen när jag rider på ängen men efter lite galopp så tyckte jag att det blev lite bättre, man får ju lite draghjälp nedåt också av gräset haha. Det var iallafall så mysigt att rida på ängen och få galoppera ut alla känslor för ett tag. Längtar redan till nästa vecka trots den brutala smärtan jag har nu.

Fina Max 2 <3

Av Elin - 26 maj 2017 10:27


Hej på er vänner, jsut nu är jag på väg till jobbet efter att ha spenderat morgonen på Olmed, så tänkte att jag skulle passa på att säga hej redan nu då jag inte kommer att ha tiden förens senare ikväll.

 


Olmed i morse som sagt, hade svårt att sova inatt, så var väldgit trött när klockan ringde på 06:15. Menmen, det var bara att gå upp och göra sig i ordning. Det blev ett långt besök idag och en stor del av tiden gick åt att tänka, det var många gånger som vi båda satt tysta, tittade ned på mitt ben och försökte komma på en bra lösning. Det känns lite motigt just nu att vi inte riktigt hittar en protesmodell som passar just min kropp. Så idag har vi gipsat och fått tänka om från början igen.


Här kommer steg för steg hur gipsningen går till haha.


Dags för rond två :)

Klart!


Jag fick min armprotes justerad också, så då passade jag på att ta en selfie under tiden som jag väntade haha


Nä vänner, ska strax gå av tåget, hörs ikväll!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards