lyckopillerelin

Alla inlägg den 1 juni 2017

Av Elin - 1 juni 2017 17:42


...Ungefär så har jag jag låtit den sista halvtimmen på jobbet ute i sandlådan med halva barngruppen idag haha! Varje dag efter jobbet så tänker jag tillbaka på dagen som varit och försöker plocka ut små guldkorn, jag vill gå hem med ett gott samvete och känna att jag älskar mitt jobb! Var väldigt låg och trött i morse, orkade inte mycket alls och ville bara gå in och gråta. Inget hade hänt på jobbet, utan jag var bara låg av andra orsaker. Morgonen känns egentligen alltid tyngre, dagen känns lång och jag har ont och är trött. Efter 14 så är det som att jag kopplar på en extraväxel och kör ända in i kaklet tills jag slutar och sedan är jag död resten av dagen/kvällen. Vet inte om det är den bästa metoden, men så är det iallafall.

Skönt med vilopaus iallafall, även för oss vuxna!


Dagens guldkorn är iallafall när två av mina yngsta står och pratar med varandra med deras få ord som de kan och tittar och vänder på flaskor med vatten och glitter i. Så underbart att höra de små  säga "wow", "titta" "oj" och pekar och skrattar tillsammans! Dagens andra guldkorn är eftermiddagen i sandlådan när vi bygger sandkakor och sedan tar sönder dem tillsammans och barnen tjuter av skratt när man säger "BORTA!" Att gå hem med halva sandlådan i skorna och håret gör helt plötsligt ingenting! Jag älskar verkligen mitt yrke och att förlädrar lämnar iväg det bästa de har i livet och jag får ta hand om dem 8 timmar om dagen, det är ett riktigt privilegium!!

Trött men glad, påväg hem från jobbet.


Gick in på Coop och hämtade ut ett paket på vägen hem och nu sitter jag här och försöker få i mig lite middag, blev färdiglagad mat även idag. Är alldeles för trött för att ställa mig vid spisen när jag väl kommer hem. Ikväll ska jag titta lite på TV och packa lite då jag ska ut till landet imorgon efter jobb och ridlektion. Hörs senare vänner, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards