lyckopillerelin

Alla inlägg den 2 juni 2017

Av Elin - 2 juni 2017 21:06


Hej på er. Har verkligen haft fullt upp idag! Inte förens nu så har jag kunnat sätta mig framför datorn och skriva till er. Tänkte skriva om ridlektionen nu ikväll och så kommer det massa bilder och så om hur dagen har varit imorgon.


Hade blandade känslor kring ridlektion ikväll, men som vanligt så försvinner allt jobbigt när jag känner hästdoften! Satt som vanligt på min fina Max 2 och idag kändes det riktigt bra! Tycker att han är lite stelare eller svårare att hitta det där härliga gunget på än vad det är med Jissa, men han är ändå så himla rolig att rida! Alltid positiv och gör det man säger åt honom att göra. Vi red inne idag efter en tur runt galoppbanan i skritt. Redan där så började jag försöka få honom lite alert för skänkarna och jobbade lite i skolor och tempoväxlingar. Väl inne så var det övergångar som stod på schemat där vi delat upp ridhuset på två fyrkantspår. Övergångar skritt-trav-skritt och skritt-galopp-skritt, älskar dessa övningar då man verkligen känner skillnaden från början till slut. Tyckte att det kändes bra idag, både han och jag kändes stadiga, jag i kroppen och handen och han i formen. Tappar lätt kontakten mellan handen och skänkerna och han tar sig loss och tar upp huvudet, men jag tänkte verkligen på att vara lugn och fin i hela sitsen och bara det hjälpte, härligt! Nästa fredag är det min sista lektion för terminen, både längtar men ändå inte :).


<3


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards