lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 juni 2017

Av Elin - 9 juni 2017 20:12


God kväll på er vänner. Från det ena, till det andra, till det tredje. Ungefär så har det varit idag. Nu sitter jag på tåget på väg till Strömsholm iallafall!


Hur firar jag ett friskförklarande då? Jo, genom att göra det man älskar mest-rida! För mig var det sista lektionen för terminen då jag reser bort även nästa helg. Ikväll blev det en härlig skogstur och på ingen mindre än Billy Ryan! Honom har jag inte ridit på flera flera år, dådet var kul att fä sitta upp på honom igen. Det var kul att få leka lite skogsmulle i en timme, Billy har verkligen utvecklats sedan sist och trots att han var lite busig så gick han som tåget den mesta av tiden. Oavsett nivå på gruppen så är det det här som jag längtar efter och vill ha. Lite variation varje lektion innehållsmässigt och bara få rida utan så stor press. Kommer verkligen sakna stallet och ridningen under sommaren, men hoppas på att få lite hästdoft i näsborrarna iallafall! Haha, detta inlägg har jag hållit på med ett tag, så nu ska jag snart gå av tåget, så återkommer imorgon!

Av Elin - 9 juni 2017 15:48


Hej på er vänner. Ligger just nu i soffan och tar igen mig lite, är så trött och har så ont i kroppen idag.


Dagen började med jobb, blev på storbarnsavdelningen även denna dag, på gott och ont. Jobbade inte så jättelänge, utan vid 12:30 ungefär så tackade jag för mig för att sedan åka till Radiumhemmet för återkontroll. Bortsett från att det var ovanligt mycket trafik så gick det strålande. Jag och mamma gick därifrån med lätta steg då jag efter fem år har blivit friskförklarad!! Något som jag nästan vill skriva till på CV:t ”Haft cancer. Överlevt.” Bara det liksom. Ärren kommer alltid att vara kvar och påminna mig om mitt livs viktigaste fight, men det finns inget som jag kan vara mer stolt över än att få visa att cancern inte alltid vinner. Det finns hopp. Fuck cancer! Om jag har firat? Nja, inte riktigt. Köpte en glass på vägen hem, ska strax åka till stallet för sista ridningen denna termin och sedan mot Strömsholm! Att fortsätta med livet som friskförklarad är ju en firning bara det kanske haha. Nu måste jag svira om till stallkläder, kramkram!

Hej då radiumhemmet, förhoppnnigsvis för gott!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards