lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 juni 2017

Av Elin - 14 juni 2017 21:12


Yes hörni, nu kommer ett inlägg om resten av gårdagen.

 

Efter presskonferensen på Skansen så satte jag mig i en uber och åkte mot Bromma gymnasium för Elins utspring. Som alltid vid student så var det fruktansvärt mycket folk, men detta utspring tyckte jag var lite oorganiserat och rörigt. Tyvärr så var det många som inte respekterade avspärrningarna i publiken så när det väl var dags för Elins klass att springa ut så såg man ingenting! Supertråkigt verkligen och jag var så arg! Menmen, det kändes ändå som att mycket av det glömdes fort när vi väl fick krama om Elin :). Alltså, jag blir typ alltid känslosam på studentutspring för att alla är så himla lyckliga, så lite tårar kom det när Elin och jag fick kramas!


Istället för att åka flak så blev det att åka cab hem sen och jag fick äran att följa med!

Man måste ju få låna studentmössan litegrann iallafall haha!


Efter att vi hade kört en sväng så åkte vi hem till mottagningen för att fortsätta firandet med massa god mat och massa härligt skratt! En SÅ trevlig dag och ett lugnt studentfirande.

   


Jag blev kvar till sist och hjälpte til att plocka undan för att sedan åka hem vid 20:00 ungefär. Jag älskar verkligen studenten och all glädje smittar verkligen av sig. Känns helt sjukt att Elin är så pass stor att det var dags för student, tiden går verkligen så fort! Är så tacksam över att jag fick vara med och fira hennes stora dag!

Av Elin - 14 juni 2017 18:40


God kväll på er vänner. ÄNTLIGEN så sitter jag på balkongen och äter middag! Dagen har gått i ett. Jobbade i några timmar, är väldigt lugnt på vår avdelning nu, idag hade vi sju barn och var fyra personal haha. LYX! Jag var kvar på vilan idag och struntade i rasten då jag skulle åka till min ortopedtekniker vid 13:30 ungefär, så fick mysa lite och samlade på mig ett guldkorn från jobbet när dessa två barn sitter vid vår altandörr och det var ett måste att ha björnen med där till vänster. Mina pluttungar, kommer sakna dem så otroligt mycket i höst!


Väl på Olmed så var det dags för den första provningen av min nya benprotes. Alltså, höll på att börja gråta när jag satt där och vi båda kliade våra huvuden för att vi inte riktigt visste hur vi skulle lösa detta problem med benprotes. Inget fungerar och min kropp bara stöter bort allt nytt direkt. Efter två timmars kämpande så tror jag ändå att vi kom fram till något vettigt. En sak i taget och tålamod helt enkelt!

Vi skrattade gott när vi skulle skruvade fast foten. Det ska liksom inte vara fysiskt möjligt att snurra fast en fot så där, så jag att med rysningar från topp till tå haha!


Efter två timmar så var vi ändå lite överens och på måndag ska jag tillbaka för att fixa det sista innan den riktiga provperioden sätter igång. Väl hemma efter att ha handlat lite snabbt så lagade jag mat så fort jag kunde, var så galet hungrig när jag kom hem så jag hade ont i magen! Men nu sitter jag iallafall på balkongen och äter min sallad utan sallad hehe, så gott!

Mmmmm!


Senare ikväll kommer det ett inlägg om Elins student, jag lovar!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards