lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 juni 2017

Av Elin - 19 juni 2017 20:27


Från igår när jag var på väg hem från centralen. Så vackert!


Hej på er vänner. Jag är så seg just nu, känns som att jag skulle kunna sova i 500 år. Kanske för att jag också vet att det är så himla nära semestern, jag vet inte. Var hemma från jobbet idag, har haft en sjukhusdag idag kan man säga. Valde att ringa mig sjuk då jag ungefär hade hunnit jobba i två timmar bara innan jag behövt åka vidare till sjukhuset, så jag kände att jag behövde få vara hemma idag och spara på lite krafter både fysiskt och psykiskt. Det började med ett läkarbesök på Odenplan, eller behövde röntga min högerarm då jag har så ont i den så åkte in på drop in röntgen. Det tog ett tag, men när jag väl kom in så gick det snabbt och smärtfritt.


Efter röntgen så åkte jag vidare till Olmed för att hämta upp min nya benprotes. Den är så skön att gå i, men kroppen har inte riktigt anpassat sig än och det behövdes lite justeringar och så innan jag kunde få byta och ta mig hem med den nya. Jag är inte riktigt helt nöjd, den blev inte riktigt som jag ville i höjd, men jag kanske måste bita i det sura äpplet och försöka acceptera att det är så här det kommer att vara. Det tog lite tid där också då den inte riktigt var helt klar och färdiginställd.


Vid fem ungefär så tackade jag för mig och kunde åka hem och äta middag. Under kvällen så har jag bara tittat på film, tvättat lite och tagit det lugnt. Imorgon är det jobb som gäller igen. Nu ska jag plocka lite här hemma och sedan är det nog dags att sova, hörs imorgon! Kramisar!

Av Elin - 19 juni 2017 14:40


Hej på er!
Jag tänkte att jag kunde slänga in ett inlägg om vad jag köpte på I Love musicals. De hade en mindre merch än vad jag trodde, men galen och nördig som jag är så var jag ju tvungen att köpa en av varje sak hehe. Det jag saknade var en affisch, men det fanns så himla många inne i stan, så jag rev ned en därifrån hehe. De kommer ju ändå slänga dem senare och konserten var ju över igår, så hjälpte till lite bara:). Jag är sjukt nöjd att jag kom hem med detta och det var värt varenda litet öre som det kostade!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards