lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 juli 2017

Av Elin - 12 juli 2017 19:12


Hej på er finingar! Åh vad skönt det är att komma ut till landet och skärgården alltså! Det är ett helt annat lugn här ute. Blev hämtad vid 16:30 ungefär så har väl i princip varit här ute sedan dess. Bussresan gick bra, men den sista kvarten så började jag bli lite åksjuk, kanske dumt av mig att sätta mig längst bak i bussen när jag vet att den sista biten är mycket kringelikrokvägar haha. Har haft Gurran här hemma hos mig sedan dess, han kom bara några minuter efter att jag nästan var färdiguppackad. Skönt med lite hjälp också då det största problemet för min del är att pumpa och bära vatten så den hjälpen var guld värd! Jag har precis ätit pyttipanna av gamla matrester från i helgen, det måste nästan vara den godaste rätten som man kan göra med matrester! Gurran är hos sig nu och äter middag och sedan så har jag lovat att komma över och säga hej efter maten. Nu tänkte jag roa mig lite med att läsa lite bloggar och bara andas in skärgådsluften!

<3.

Av Elin - 12 juli 2017 15:13


God eftermiddag på er vänner! I detta nu så börjar jag lugna ned mig, andas normalt och känna igen mig själv igen. Har gått på sparlåga tror jag, känt mig skakis i hela kroppen, förvirrad, lite ofokuserad och ja, stressad och trött. Klockan stod på 9, var så sjukligt trött haha! Hoppade in i duschen och kände mig lite piggare efter det. Packade lite och vid 10 så gick jag ned till Espresso house för en fika/frukost tillsammans med Lillemor, sååå mysigt att få lite kvalitetstid med henne trots att det inte blev så superlänge då vi båda två skulle vidare :).


Efter det så gick jag upp till mig, packade ned det sista jag skulle ha med ut till landet och åkte sedan in mot stan för fika nummer 2 med min fina barndomsvän Alice. Hon är i stockholm just nu och jag ville så gärna ses, så klämde in henne innan landet haha. Det blev mer lunch för mig denna gång, men på espresso house det med! Vi satt där och pratade ikapp om allt möjligt i någon timme, sedan gick vi och handlade lite och efter det sa vi hej då för denna gång. Härligt att träffa henne igen efter hennes student och allt! Nu sitter jag vid Slussen och väntar på bussen som tar mig ut till Värmdö där jag blir hämtad. Återkommer ikväll, ciao!


Av Elin - 12 juli 2017 09:25


God morgon hörni!


Ja hörni. Då var veckans allsång slut. Det var verkligen en dag där allt gick upp och ned hela tiden. Kommer ni ihåg att Per Gessle sjöng "Här kommer alla känslorna på en och samma gång" förra veckan? Den hade nog passat bättre idag haha, det var skratt, frustration, tårar och ja, säkert massa massa fler känslor haha . Jag var som vanligt på plats kl 8 på morgonen, hur trött man än är när klockan ringer 06:00 så är det som att all trötthet försvinner när man väl är på plats, oavsett utanför Skansens grindar eller innanför :). Denna vecka så var det inte så jättemycket röj så pass tidigt utanför Skansen, så man kunde chilla nästan ända till öppning då det fortfarande inte var så mycket folk, skönt haha.

   

Det var jag som blev packåsnan iallafall haha :)


Sanna, fina Sanna <3


Kantorn, så sjukt rolig och härlig haha!


Arja Saijonmaa


Emmi Christensson


Linnea Henriksson


Louise Hoffsten


Samuel Ljungblahd, blev så glad att han var där!


Mando Diao


Vi fick lite regnstänk på oss vid lunch, tillräckligt för att packa in allt och sig själv i påsar och regnkläder, men inte så det blev så där jobbigt liksom. Annars så har vi skrattat massor (som alltid så folk undrar om vi är riktigt friska....fast det är vi ju inte hehe). Jag brottades tyvärr med en kropp som egentligen skrek GÅ OCH LÄGG DIG I SÄNGEN OCH VILA DIN IDIOT! men det gick i vågor, var dålig på att äta och dricka bra också, dåligt planerat från min sida, borde veta bättre! På eftermiddagen strax innan genrepet så hade jag så ont, var så hungrig och blev så jäkla ledsen så var tvungen att gå ifrån och gråta ut alla känslorna på holken en bit bort. Men efter det, ett genrep, mat i magen och ett ombyte av kläder så var jag tillbaka igen och var såååå pepp inför sändningen!

Haha älskar att Vera, Allsångens koreograf stod och hjälpte Mando Diaos dansare med koreografin hela tiden lite diskret!

 

Vilken kväll det blev också! Jäklar vilket drag det var!! Vi skrek, sjöng (skreksjöng..?) dansade och hade det så himla bra! Iallafall jag! Vet att jag skrev det förra veckan också, men att få vara tillsammans med denna allsångsfamilj är bland det bästa som finns i mitt liv! Är så tacksam!

 


Avslutar med en bild på mina skyltar som jag glömde lägga upp här på morgonen innan jag åkte in!

 

Nu ska jag snart springa ned till Espresso house och ta en kaffe!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards