lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 juli 2017

Av Elin - 19 juli 2017 20:24


God kväll på er finingar! Har ni haft en bra dag? För min del så har dagen gått så fruktansvärt fort så jag knappt hängt med haha. Sov ut idag vilket var otroligt välbehövligt, men detta gjorde ju då att jag inte riktigt hann med alla de saker som jag hade planerat att göra innan mamma skulle komma och plocka upp mig. Duschade lite snabbt, packade ihop de saker som jag skulle ha med mig ut till landet och sedan så kom mamma upp. Jag gjorde lite ärenden och sedan åkte vi mot landet.

På plats i båten. Alltså, jag tycker att jag ser sjukt gammal ut på denna bild haha!


Det var lite kallt på sjön idag tycker jag, så jag satt mest på durken förutom när vi var vid 7knopfarleden i Vindöström.


Bästa var när mamma skulle lägga till, knäpper fast kroken i bojen, styr snyggt mot bryggan och helt plötsligt så ropar hon "Helvete!! Bojtampen satt inte fast i båten!" Alltså, HAHAHAHA! Lasse Åberg-vill du ha mer material till en tvåa på SOS sällskapsresan så finns det här! :)

På andra försöket så gick det bättre, trots en något blöt tamp haha!


Väl uppe och uppackad så var jag fortfarande frusen och galet trött! Så vad gör man då när man är ute opå landet?! JO, man öppnar en bok och äter godis hihi.

Det hjälpte ju med energin, men inte mot att jag frös...så....


Det blev te, tjocktröja och filt över sig, då kändes det mycket bättre!


Nu sitter mamma och jag och tittar lite på TV, jag ska snart gå och sova då jag är helslut. Men först så blir det lite jordgubbar. Kram på er!


Av Elin - 19 juli 2017 11:42


Ja hörni, vilken dag det blev igår! Vaknade upp utan röst och tänkte att det blir väl bättre när jag har värmt upp stämbanden med varma drycker och att prata, icke sa nicke-rösten var knas hela dagen! Har aldrig varit med om att jag skrikigt sönder rösten så här mycket, att jag sen dessutom är på allsång och sjunger och jublar nästintill hela dagen gjorde ju liksom inte rösten bättre precis. Jaja, trots att jag var halvdöd när klockan ringde vid 6 på morgonen och med ynka fem timmars sömn så kom jsg till Skansen och köttade ändå, om än lite tystare haha. Igår var den första tisdagen för säsongen som det var riktigt varmt hela dagen, så nu har jag en härlig solbränna på ryggen haha.

Sanna var grym som vanligt!

 


Wiktoria

 


Härliga Panetoz

 


The Boppers

 


Bästa Miss Li!

 


Fick sjunga på genrepet också :)


Det blev iallafall en bra dag! Massa bra musik som vanligt, glada skratt och härlig stämning tillslut-det kändes lite mörkt i början tyckte jag haha med lite otaggad publik. Jag gick och blev ännu mera kär i Miss li, hur bra kan man vara liksom?! Som hon levererade, kan knappt sluta lyssna på henne nu haha! Extra kul var det också att The boppers var där, så sjukt att se en föredetta granne på allsångsscenen! När vi hade gatufester på sommaren varje år när jag var yngre så satt Matte där med gitarren och kompade mig när jsg sjöng bland annat "balladen om herr Fredrik åkare", härliga minnen och det var kul att få se honom i ett sånt här sammanhang istället för "privata" Matte. Grymma var de också och fick ett bra ös på publiken! Att jag sedan sjöng allsång med dem kändes ju helknäppt med min röst! Nästan skämskuddevarning för min del, men jsg får ju skylla mig själv som sitter där jag sitter varje vecka liksom haha.

Dags för sändning!


Dagen avslutades med att få prata med bästa Miss Li och samla på mig massa autografer från artisterna, klockan 22 åkte jag hem med en ännu mer trött röst och även en trött kropp och knopp. När jag skulle gå och lägga mig så blev det lite som ett projekt då jag hade så ont och var då trött, det känns som att är det på det viset när man ska gå och lägga sig så är det ett bra val att åka ut till landet strax för att fila kroppen ordentligt!


Hej då Skansen, ses om 6 dagar! <3


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards