lyckopillerelin

Alla inlägg under juli 2017

Av Elin - 6 juli 2017 21:16


Gjorde ett test på facebook för några dagar sedan och tyckte att resultatet verkligen stämde in på mig. Inte alltid som ett enkelt facebooktest träffar rätt tycker jag :). Nu blev jag så himla sugen på att se lite Saltkråkan och skärgård, så måste titta på några avsnitt känner jag hihi. Vilken tur att jag ska ut till landet imorgon så jag kan andas lite skärgårdsluft på riktigt!


Av Elin - 6 juli 2017 14:54


1. Kopplar in min hårddisk i datorn och kollar igenom massa bilder från allsångssomrarna, eller egentligen så tittar jag på alla slags sommarbilder som jag har genom åren. 


2. Städar. Inte storstädar från golv till tak, utan plockar saker i lägenheten, kanske möblerar om lite och sånt.


3. Sminkar mig. Jag vet inte riktigt varför, men det är så himla kul att få exprimentera lite och se vad som fungerar eller inte fungerar eller provar nya produter som jag fått via Glossybox eller liknande.


4. Skriver blogginlägg som jag kan lägga upp när jag har lite bloggtorka, man har alltid sånna perioder!


5. Drogar pinterest och drömmer mig bort.


Av Elin - 5 juli 2017 17:19


Tänk om man hade råd att ta en av varje från denna meny haha.


Hej på er finingar. Alltså, jag blev helt chockad när jag kollade på klockan nyss! Klockan var ju 15:00 för bara ett litet tag sedan och nu är det nästan middagsdags, vart tog tiden vägen?! Trodde till och med att klockan på datorn gick fel så plockade upp mobilen för att dubbelkolla haha. Men som jag skrev lite om i förra inlägget så åkte jag in till Mall of scandinavia för att hänga lite med Vånkan. Nu var det inte så jättelänge sedan vi sågs sist, men ett himla bra tag sedan vi sågs bara hon och jag (och Noir också såklart). Det blev en fika på mit favoritcafé Choco mania, de hade tydligen gjort om sedan sist jag var där och det fanns ännu mera gott att välja mellan.


Det blev en Nutelladröm och en kaffe iallafall, perfekt brunch för en som är allsångsbakis haha.

 

Vi spenderade några timmar där genom att gå runt och kolla i butiker och snackade, sedan sa vi hej då :). Här hemma så har jag inte gjort någonting förutom att boka hela nästa vecka full med saker typ och tittat lite på allsången från igår. Jaha hörni, kanske börjar bli dags att börja med middagen, har ingen aning om vad jag ska äta haha. Kramkram!

Av Elin - 5 juli 2017 10:24


Hej på er finisar, hade ni en bra dag igår? Min var outstanding! Jag ska alldeles strax kila till Mall of scandinavia för att träffa Vånkan och hennes fantastiskt charmiga dotter, men tänkte att jag skulle slänga in ett inlägg här om igår innan dess (man har väl förberett lite redan igårkväll/natt så det ska gå fort att få upp detta inlägg hehe). Tror att jag sov i ungefär fyra timmar under natten till igår. Var så trött, men var också så peppad inför allsången + att massa andra tankar kom upp så jag fick lite mycket ångest. 



Somnade tillslut ungefär så här haha.

Menmen, klockan stod på 06:00 och då var det bara att gå upp. Var fortfarande lite låg under morgonen, men efter ett tag med galna gänget så var det som bortblåst. Jag älskar verkligen att få vara så galet knäpp och så fantastiskt lycklig med dessa människor! Dagen bestod av ett helt gäng med skrattattacker, skrik, sång och dans. Framför allt massa internskämt haha! Men också kalla vindar och moln, jäklar vad kallt det var alltså! Var så glad att jag gick ned till källren och hämtade min tjocka regnjacka innan jag åkte iväg. Det gick ju bra, vi sjöng och skrattade oss varma :)!

Lizen och Rose hade sovit utanför skansen, för att checka av en sak på deras bucketlist. Så kul, en dag (natt...?) ska jag också sova över!


Det var inte så mycket folk kan jag säga :)


Vi visste inte riktigt hur det skulle se ut med platserna när vi kom upp, men vi hade en sådan himla tur att vi kunde ha samma platser som förra veckan!

En ekorre kom på besök på eftermiddagen!


Världens bästa Sanna!


Stor och Jireel


Miriam Bryant


Tina Ahlin & Orsa Spelmän


Sanna och Oscar Magnusson


Camilla Andersson

 


Per Gessle


Vid 17 ungefär så kom äntligen Sofi också, då kändes det ännu mer på riktigt och man blev ännu mera peppad! Jag var sjukt taggad på att få sjunga Främling i direktsändning, men tyvärr så strök dem den allsången mitt i sändning. Jag var så besviken så jag nästan började gråta, men som tur var så fick jag ändå sjunga den under dagen då de repade den några gånger :). Annars så var sändningen grym! Sofi kom med solen så vi fick ett härligt väder, publiken vaknade till och var med hela vägen från start till mål och jag hade det bara sååå bra! En timme går verkligen fort! Efteråt så blev det lite mer sång och dans och efter en pratstund med Sanna så tackade Sofi och jag för oss, nöjda med kvällen!



Kom väl hem vid kanske 23 och var sååå trött! Jag sa ändå till Sofi på vägen hem att jag hade ondare efter förra veckans allsång, men när jag väl la mig ned i sängen så kände jag hur ont jag hade i kroppen! Att jag dessutom råkade knäcka till min nacke/skulderblad på tåget på vägen hem gjorde ju inte saken bättre haha. Idag känner jag av allsången i kroppen, men denna smärta är lika mycket värd som smärtan efter en ridlektion haha. Nu måste jag börja klä på mig bättre kläder, återkommer senare idag!

Av Elin - 4 juli 2017 06:51


Gooood mooorgooon tisdaaaaag!!

Yes, idag är det allsångstisdag igen och självklart så finns jag på plats! Denna vecka så är jag mer förberedd för en kylig dag jämfört med vad jag var förra veckan! Jag är så peppad, kunde knappt sova då jag var så uppspelt samtidigt som jag ändå ville sova så det blev tisdag någon gång haha. Men nu är dagen kommen och jag ska alldeles strax bege mig mot Skansen, ha en fantastisk dag-det ska jag ha!!


Veckans skyltar!


Lyckan när jag vet att vi ska sjunga främling som allsång!!!!!

...

Av Elin - 3 juli 2017 23:24


Hjärtat börjar slå fortare, jag börjar svettas och det känns som att jag får svårare och svårare att andas.
Varför kommer detta nu?! Vilken annan natt som helst, bara inte natten till en tisdag. Det har gått så himla bra på senaste tiden och nu är det tillbaka. Drömmer konstiga drömmar och ångesten tar över.

Andas Elin, andas!

Av Elin - 3 juli 2017 15:16


Hej på er vänner. Har ni haft en bra måndag so far? Min har varit innehållsrik om man kan säga så haha. Måndag betyder ju massa allsångsfix för mig. Skyltar ska göras, mat ska lagas, väskan ska packas, ja ni fattar grejen :). Min dag började med att försöka få tag i sjukhuset då vi inte riktigt är överrens med läkartider, men jag vet inte det gick sådär, fick inte tag i dem och allt verkar vara så himla klurigt. Vi får se hur det slutar helt enkelt. Gick istället ned till Coop för att handla lite inför imorgon och efter det så satte jag mig på balkongen för att göra lite allsångsskyltar. Men efter ett tag så blir det världens pådrag med brandbilar, poliser och ambulanser på vägen och det verkade ha hänt något i lägenhetshuset bredvid mitt. Det gick i en väldans fart kan jag säga, alla kom på samma gång, vattenslangar körs ut, polisen stänger av vägen och amubulanspersonal med bår kommer gåendes. Jag vet fortfarande inte vad som har hänt, men gick ned för att kolla läget och kände då brandrök, så jag antar att det brann men sedan vet jag ju inte hur och vart och hur mycket :). De höll säkert på i en timme med att släcka, sedan så tog de bort allt och sa hej då. Nu syns det knappt att något har hänt.

Hade ju bra utsikt iallafall haha :)


Nu måste jag nog ta tummen ur röven och göra pastasallad inför imorgon, ha det bäst!

Av Elin - 2 juli 2017 14:01


God eftermiddag på er mina vänner. Herregud, jag blev så himla trött nu så är tvungen att sätta mig i soffan och vila lite känner jag, så passar på att skriva till er då. Idag så har min kära pappa varit här i några timmar för att hjälpa mig med lite olika saker, eller huvudsaken var att fixa mina persienner som gick sönder i vintras. Ingen av oss har gjort detta förrut och vi har inte ens googlat till oss hur det fungerar, så vi körde mest på känn haha. Men nu är det fixat trots mycket pilljobb.


Han fixade även så min fågel som jag fått av mormor och morfar för länge sedan kom upp på balkongen, känns som att jag kommer kissa på mig varje gång jag går ut där när jag ser en fågel som flyger haha.


Jag har även fixat lite allsångsskyltar, förberett dem på regn och så. Resten av dagen ska jag nog se till att städa här hemma, framför allt gå ned och töma min pappersinsamling som är alldeles för full. Har man inte riktigt orken så får man ta lite i taget liksom. Men nu blev jag som sagt så himla trött så tar en paus på en timme ungefär tänkte jag och tittar på ett avsnitt av Orange is the new black. Hörs senare, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards