lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 augusti 2017

Av Elin - 10 augusti 2017 19:51


Okej, jag känner verkligen att det var rätt beslut att gå hem tidigare från jobbet idag. Mitt huvud har på riktigt inte varit med om man säger så. Det hela började med att jag råkade slå sönder min lampa imorse när jag skulle dra upp mina persienner, svor en lång rad för mig själv då jag trodde att jag hade fått glas i hela lägenheten, men som tur var så var det bara plast. Åkte till jobbet, glömde bort barnens namn, pratade med arga föräldrar i telefonen, tappade bort papper, suddade ut hur vi hade bytt alla barns blöjor under dagen då jag trodde att det var från igår och så vidare, ni fattar. Vid 13 ungefär så gav jag upp. Jag hade för ont i kroppen och för ont i huvudet för att orka i fyra timmar till ungefär.


Väl hemma, vilade, tog en dusch, proppade i mig ipren och alvedon och tyckte synd om mig själv. Jag hade sagt att jag kunde vara med på ett möte under kvällen (ridsporten) och kände att jag inte kunde ställa in. Därav alvedon och ipren. Åkte in till stan vid 17 och möttes av en frågande blick när personalen på kontoret öppnade dörren då mötet skulle vara via skype. Alltså, SUCK! Så här i efterhand så är det ju självklart, alla som skulle delta bor i olika delar av landet och jag min idiot trodde att vi skulle se fysiskt-igen-som vi gjorde innan sommaren. Det var bara att ta tt djupt andetag och inse att det ändå var lite positivt att vara på plats på riktigt. Som tur är så bor jag ju inte så jättelångt ifrån stan och det är bara raka vägen med tunnelbanan, så har ju inte förlorat tid eller så bara för att jag åkte in till kontoret. Men lite surt var det. Ett bra möte blev det iallafall som tur var.


Nu kom jag hem för ett tag sedan och unnade mig själv en stor chai latte från espresso house efter denna konstiga dag. Så nu sitter jag ute på balkongen och andas lite och njuter av kaffen. Hoppas att er dag har varit bättre än min, känns skönt att ha en hemmadag imorgon och ta igen sig lite. Livet känns lite tufft just nu.


Ta hend om er, kramisar!

Av Elin - 10 augusti 2017 16:22


Ja, ni som känner mig vet ju hur mycket jag faktiskt tycker om att läsa. Det finns knappast något bättre än att få slunga sig in i en annan värld och få bilder i huvudet samtidigt som man läser. Jag får nästan alltid en liten kick varje gång jag beställer hem böcker och får fylla bokhyllan med massa nytt. Under de senaste åren så har jag haft otroligt svårt att läsa inne i stan, det har varit för mycket som har stört mig helt enkelt och koncentrationen har inte alls legat på topp. Men någonstans som jag verkligen kan läsa är ute på landet. Då kan jag vara där i flera dagar och nästan glömma bort att äta för att jag är så uppslukad i boken haha. Så det var ett mål under min semester, att plöja igenom så många böcker jag bara kunde. Det gick kanske inte riktigt som jag ville, men fyra böcker lyckades jag i alla fall med, det vill säga ungefär en bok i veckan.

Alla fyra var otroligt bra på olika sätt

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards