lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 augusti 2017

Av Elin - 16 augusti 2017 20:41



Fina ni. Nu har jag dragit ut på det alldeles för länge, dags för en uppdatering om allsångsfinalen igår.


Jag vet inte riktigt hur jag ska börja detta inlägg. Det känns som att hur jag än gör så kommer det sluta med tårar, så jag kanske helt enkelt bara ska börja från början. Allsångsfinal igår. Vilken dag jag hade! Så mycket skratt och så mycket tårar på samma gång. Sofi kom hem till mig på måndag kväll så stekte vi pannkakor och förberedde oss inför en heldag på allsången.

Pannkisar!


Vid 07:00 ungefär så tog vi vårt pick och pack i går morse och åkte in till älskade Skansen. Så peppade, men också med mycket vemod.

<3


Jag passade på att ta en liten tupplur innan jag bar både min och Sofis väska upp till solliden hehe


Dagen flöt på med skratt och tårar och massa bra musik.

Sannas avslutningsnummer, SÅ BRA!


Danny


Efter det så kom äntligen Helen Sjöholm och Malena Ernman ut för att repa, SOM jag väntat på att få se Helen igen! Jag fick anstränga mig hårt för att inte börja gråta redan på repet liksom. Sedan på direktsändningen så gick det inte alls att hålla tårarna borta. Helst av allt så hade jag velat springa ifrån och ful/skrikgråta, men på något konstigt vänster så gick det ändå bra, har nog mest att tacka mina älskade allsångsvänner för det <3! Det är nästan lite frustrerande att jag inte kan sätta fingret på varför jag alltid reagerar så här när Helen är i närheten. Jag borde vara van nu, med denna gång inräknad så är det 40onde gången som jag ser henne live liksom. Men det är så obeskrivligt stort fortfarande och hon ger mig så himla mycket kärlek varje gång vi ses! Det blir en liten bildbomb på henne och Malena nu hehe.


<3

 

När jag hade samlat mig lite efter deras rep så blev det lite mamma mia

Sjukt bra drag!

 

Sedan var det Jill Johnssons tur

 

Sedan blev det ett genrepsskål

 

Efter ett bra genrep så var det dags för oss alla i gänget och göra oss finalfina och peppa ännu mer!

 

Dags för sändning, älskade allsångsfamilj <3

 

Sändningen bestod av massa sång, skratt och väldigt mycket tårar också. Tårar av både glädje och sorg, alltså glädjen som infann sig i vårt gäng när Sanna meddelade att hon skulle fortsätta nästa år-helt crazy och så mycket lycka haha! Sedan forsade tårarna lite var stans av sorg då det var sista programet för i år. Det är så svårt att beskriva den tomhet som finns i mig nu. Jag vet att det kommer fler somrar, men att få leva i denna allsångsbubbla i 8 veckor är så otroligt fantastiskt och det är som att man ständigt går omkring med lyckorus i kroppen. All glädje, all gemenskap, all kärlek. Så många fina vänner som jag får vara med, är så otroligt tacksam över att jag har dem i mitt liv och att jag får dela detta lyckorus tillsammans med dem. SÅ lyckligt lottad, ni vet vilka ni är-tack för att jag får ha er i mitt liv, tack för att ni står ut med mig, tack för att ni alltid får mig att skratta och må bra, tack för att ni är ni<3!


Var väldigt tacksam över att jag hade Sofi bredvid mig som torkade mina tårar hehe


Jag och luftballonger haha, så vackert!


Hängde kvar ett tag efter sändningen, kramade personal och allsångsvänner hej då. Fick prata och krama ännu mer med Helen och så skrev hon så fint på min skylt och tackade mig för att jag alltid står på sidan av och hejar på henne. Ja, jag grät efter det som vanligt haha.

Bästa bästa, bästa!! <3


Sedan så åkte jag hemåt med tårar i ögonen.

Fick ett fantastiskt fint brev av Jeppe som jag var dum nog att öppna på vägen hem, folk måste ju trott att någon hade dött då jag grät så mycket haha.


Vid tolv så låg jag i sängen och var sååå slut både fysiskt och psykiskt (1. ja jag sover med godsedjur fortfarande 2. Behövde något att krama på för att inte gråta mig till sömns haha.)


Idag har jag skrattat och pratat glatt om allsången när jag mött kollegor och annat folk som sett mig i TVrutan denna sommar. Det har gått bra, men nu under kvällen när jag läser och ser bilder från igår så börjar det sakta att sjunka in och kännas riktigt riktigt tungt att allsångssommaren 2017 är över. Andas Elin, andas! Det har varit en helt fantastisk sommar, bara 314 dagar kvar till premiärprogrammet 2018!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards