lyckopillerelin

Alla inlägg den 28 augusti 2017

Av Elin - 28 augusti 2017 22:20


Vänner, det här med att vila har jag svårt med. Har haft fullt upp hela dagen, det kom upp ett inlägg vid lunch om gårdagens konsert som jag tidsinställde, samma sak blir det imorgon. Har haft fullt upp idag, från jobb till konsert och nyss så kom jag hem. Men som sagt, det kommer ett inlägg om kvällens konsert imorgon, för nu måste jag försöka att varva ned och sedan är det dags att gå och sova. Under veckan så ska jag också skriva ett inlägg om vad som kommer hända om ungefär två månader, så håll utkik.


Natti natti på er!

Av Elin - 28 augusti 2017 12:30



Yes, direkt från EM i Göteborg till konsert på parksnäckan i Uppsala blev det igår, här vilar vi inte haha.



Skämt o sido, det har varit tufft de senaste dagarna-kroppen har skrikigt stopp i fem dagar nu och jag har för det mesta ignorerat det och tänkt "bara lite till". Men iallafall, efter lite förseningar för SJ så kom jag tillslut till Uppsala, mötte upp Elin som höll mig sällskap i kön in till Parksnäckan och precis när vi fick börja komma in så kom Julia. Efter lite middag, ett förband och lite väntan så var det då dags för Tomas Andersson Wij och HELEN SJÖHOLM att entra scenen. Premiär på deras miniturné. En så bra konsert! Det var inte alls så länge sedan som jag såg Helen, men det är alltid så otroligt mäktigt! Det bjöds på bra musik i ungefär 1,5 timme och även massa skratt och lite tårar. Tyckte att det var en bra blandning av låtar från de båda. Men höjdpunkten var nog när Helen sjöng "Gabriellas sång" som extranummer, då kom tårarna nästan direkt. Det var också kul att få höra lite låtar som man inte har hört på länge, typ "Så vände vinden" från musikalen Aniara och även lite andra låtar och såklart lite låtar från Tomas också, han är ju sjukt bra! Ikväll blir det på't igen, då är det samma konsert men på Mosebacke, pappa följer med denna gång vilket är mysigt. Ska njuta extra mycket ikväll då det dröjer några månader innan jag får se Helen live igen.

 

Hon som får tiden att stanna, håren på kroppen att resa sig och som sjunger så vackert så det nästan gör ont ända in i själen. Hon finns på riktigt och igår var hon bara några meter framför första parkett där jag satt. Tacksam <3.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards