lyckopillerelin

Alla inlägg den 2 september 2017

Av Elin - 2 september 2017 15:40


Nu ska ni få veta! Sent i söndags kväll så fick jag ett sms av mamma som löd "nu är allt bokat och klart!" Jag ringde upp på direkten och ville veta allt. Det är nämligen så att det är dags för en familjeresa igen och inte vart som helst-utan till Australien! Eftersom min kära lillebror flyttade dit för att jobba i påskas så kan vi ju inte låta bli att passa på att åka dit och hälsa på! Efter mycket diskussioner fram och tillbaka under sommaren så är det nu äntligen spikat! Flygbiljetterna är bokade och en lägenhet precis vid bondi beach är hyrd. Den 25 oktober åker vi och så kommer vi hem den 11 november igen. Det känns fortfarande helt sjukt att vi ska åka dit, har nog inte riktigt förstått att det är bokat då det tagit så himla lång tid för oss att verkligen komma till skott. Jag har redan en påbörjad lista på saker som jag vill göra där borta och den lär nog bli längre haha. Jag längtar så galet mycket och det ska bli så skönt att få rymma från Sverige och alla måsten och borden i två veckor. Sedan ska det bli så skönt med lite värme, hade lite ångest över att sommaren försvann så fort, men det känna lättare nu när jag vet att jag kommer att få två veckors sommar till när snöslasket i Sverige kanske kommer.


Utsikten från vår lägenhet


Jag vägrar att bada i havet av olika anledningar, men med dessa pooler vid lägenheten så känns det mycket bättre haha.


Bondi beach


Nu är det bara dags att köpa nya resväskor haha!

Av Elin - 2 september 2017 11:33


Igår efter ridningen så hämtade mamma upp mig och så åkte vi direkt mot landet. Efter de senaste två veckorna så är det så himla skönt att åka ut i skärgården och tanka lite lugn och få andas lite. Har planerat att inte göra någonting förutom att sova, läsa och äta ungefär haha. Inatt sov jag 12 timmar och nu har jag preci ätit lite bananpannkaka till brunch. Nä vänner, boken kallar! Höres!

Eftersom att jag blev varm av att rida så hann ju det försvinna på vägen till båten, så jag hade tjocktröja, bubbla uppsättningar jackor och flytväst, men ändå så frös jag haha.


Fin sensommarkväll vid båtbryggan.


Nu blir det bildbomb på solnedgången hehe

Hej Björkholmen!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards