lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 september 2017

Av Elin - 9 september 2017 20:22


God kväll på er vänner. Ikväll har jag haft lite lyx, skulle egentligen vara iväg på 25årsfirande idag, men eftersom jag inte mår helt hundra så ville jag prioritera att vila och se till att bli frisk till på måndag. När pappa var här idag så fogade han lite vid min spis, så istället för att laga mat så blev det hämtmat för min del. Gick ned och hämtade mat, åt hemma och sedan så gick jag till biografen lite spontant för att se om det fanns lediga platser på filmen om Björn Borg. Lediga platser fanns det gott och väl och så blev det lite biomys istället, sååå skönt att jag har så nära!

Lyx när man kan ta av sig skorna och sitta raklång på två biostolar haha.


Filmen var bra tyckte jag. I början så tyckte jag att det blev lite för hoppigt då de växlade mellan Borg som barn och sedan som vuxen och samma sak med John McEnroe, men man vande sig efter ett tag när man kommit in lite mer i filmen. Jag hade inte alls höga förväntingar på filmen så jag tyckte absolut att den var sevärd oavsett om man tycker om tennis eller inte. Tror inte heller att jag riktigt har förstått hur stor Björn Borg verkligen är, men fick ju en liten reminder efter denna film om man säger så haha.


Nu sitter jag i soffan och tittar på Klassfesten och äter glass, hej svejs!

 

Av Elin - 9 september 2017 16:14


Blev väckt av pappa vid 11 idag då han skulle komma upp till mig och fixa lite. Jag är fortfarande lite dålig, mår bättre idag men jag är ändå inte alls på topp, tur att jag har morgondagen på mig att vila lite också. Men iallafall, pappa kom hit vid 11 för att mäta lite i mitt badrum och sedan åkte han iväg igen för att inhandla det som behövdes. Jag har försökt att fixa med så lätta saker som möjligt för att få lite mer avställningsyta i badrummet, men på grund av att jag har gammalt silikonkladd typ i hela mitt badrum så har inte mina sätt fungerat. Istället så har pappa nu satt upp en hylla utifrån de hålen som redan var förborrade., det blev enklast så och jag tycker att det blev riktigt bra! Känns så skönt att slippa ha allt tvättmedel och sådant på golvet kan jag säga!

Här får ni en före och efterbild:

 

Av Elin - 9 september 2017 12:58


Alltså, jag har perioder där jag verkligen drogar en låt intensivt under ett par dagar, tror nog att de flesta har det. För ett tag sedan så hittade jag ett klipp på youtube där Carola sjunger en norsk låt som heter "Optimist", en rad kända artister har spelat in en skiva till hyllning för Jahn Teigen. Hade aldrig hört låten förrut, men detta klipp med Carola är helt fantastiskt! Det visar verkligen vilken otrolig superröst hon har. Lyssna på det och titta extra noga hur långt bort hon håller micken fast ändå hörs så väl när hon sjunger höjningen. Crazy, jag tycker att det är så ballt och jag kan verkligen lyssna på höjningen om och om igen och inte låta bli att förundras över hur grym hon är!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards