lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 september 2017

Av Elin - 10 september 2017 21:48


God kväll på er vänner. Jag har precis kommit innanför dörren, svirat om till sovkläder och ska väl bara ta bort mitt smink och borsta tänderna, sedan är det dags för mig att sova. Imorgon står klockan på 7 och det är jobb som gäller, känner att det var rätt beslut att gå hem från jobbet och inte jobba under fredagen då jag under de två dagarna var helt deckad. Men nu är det back to work! Men nu ska jag berätta om hur min söndagskväll varit. Efter att ha provat några outfits så blev det tillslut denna, vadå älskar blått och guld hehe.


Blev en sjukt mysig middag med Stockholmdistriktets ungdomssektion, DUS. Alltid härligt att ses och vilken middag det blev!

Jag undrar om de medvetet satte oss vid hästen då vi kom från ridsporten haha.


Vi möttes upp på resturangen Pinchos vid fridhemsplan, jag hade aldrig varit där innan men efter detta besök så känner jag på mig att det kommer bli många besök där framöver. Jag var lite skeptisk i början då man beställde via deras app på telefonen, jag saknade pappersmenyn där ett tag innan jag kom in i hur de tänkte haha + att det kändes konstigt att man fick gå och hämta maten själv och ingen kom och servera, ibland är ju nästan det halva grejen när man äter på resturang enligt mig haha. Men allt löste sig och jag blev väldigt positiv till maten. Ni vet ju säkert redan att jag älskar när man kan ta in massa smårätter och prova på så mycket ny mat, riktig matfrossa haha.

Jag valde en cheesburkare, svamprisotto, sötpotatispommes och friterad halloumi. Godaste var nog pommes och halloumin och största besvikelsen var risotton, den smakade typ bara surt.


Till efterrätt så blev det Creme brulé och passionsorbet, båda två var supergott! Jag älskar ju creme brulé, hade kunnat besställa in fem styckna och varit nöjd med det haha.


Så maten var god, har redan bestämt mig för vad jag ska ta nästa gång jag kommer dit haha. Luringen med allt detta med appen var att man inte riktigt höll koll på hur mycket pengar man gjorde av med. Så himla lätt att beställa in fruktansvärt mycket rätter och dricka och sedan så kommer betalningen och notan landar på kanske liiiiite för mycket. Nu var det inte fullt så farlig för min del, men det är nog lätt hänt att det drar iväg till en ganska så hög summa :). Jag blev iallafall supermätt och var grymt nöjd!


Nä vänner, dags att göra sig sovklar. Kramis!

Av Elin - 10 september 2017 18:02


Hej på er snyggingar! Alldeles strax så ska jag svira om från mjukiskläder till lite finare kläder, har hållt på att byta om i 30 minuter nu och känner att jag måste vila lite, man blir ju helt svettig av att man inte tycker att man har något bra att ha på sig haha. Jag brukar inte vara så himla noga, men har blivit det på senaste tiden, vet inte riktigt varför. Vad ska jag göra då? Jo, jag ska möta upp DUS-gänget vid fridhemsplan och sedan så ska vi äta middag ihop. Jag värdesätter att man har kul även på "fritiden" tillsammans med sina styrelsekollegor, så att träffa de flesta av dem och bara få äta god mat och prata om allt ska bli så himla mysigt. Är så sjukt pepp och sjukt hungrig också haha! Nä vänner, hörs när jag kommit hem!


Lutar åt att det blir en rutig topp och en fluffig jacka, vi får se! ;)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards