lyckopillerelin

Alla inlägg den 23 september 2017

Av Elin - 23 september 2017 17:56


Hej på er vänner. Har varit en lång dag idag och än så är den inte över, inte på långa vägar faktiskt. Dagen började med en dusch, klädde på mig profilkläder och sedan åkte jag mot Djursholms ridklubb för att gästa en kurs, både som DUSare, CUSare men mest från Para-kommiteén. Jobbigt det där med att representera tre olika styrelser, hade lite svårt att välja profilkläder imorse kan jag ju säga haha. Sist jag var med på denna kurs så var jag en av deltagarna och redan nu  bara några år senare så får jag äran att gästa och hålla en del av FU1an (funktionsnedsättning och delaktighet). Att jag dessutom fick hålla den tillsammans med Pia som jag tycker är helt grym är SÅ kul!

Taggad tjej!


Jag var där för att representera ridsportsförbundet helt enkelt, prata om hur vi jobbar med parafrågor i de tre styrelserna jag jobbar i och dessutom prata lite om egna erfarenheter och ge tydligare "case" i den mån det går. Jag lärde mig mycket och jag hoppas att jag kunde lära deltagarna något också, åtminstone ge en insyn i hur mycket bra det finns i förbundet vad gäller parafrågor och hur vi skulle kunna utveckla verksamheterna runtom i landet.

Fantastiska Pia Tillberg. Jag minns första gången vi träffades och direkt så gillade jag henne! Hon gör ju lite det som jag vill göra i framtiden och brinner för. Varje gång vi ses så lär jag mig något nytt och framförallt blir påmind om vad min stora dröm är. Ibland behöver man en liten påminnelse och hon ger mig alltid kraft att fortsätta kämpa för min dröm, just för att både jag och hon vet att det behövs. Alla borde ha en Pia i sitt liv helt enkelt när det känns lite motigt i karriären haha.


Nu kom jag hem för ett tag sedan, äter middag samtidigt som jag skriver detta inlägg, ska packa om väskan lite, svira om till konsertklädsel och sedan styr jag mot Göta lejon för att gå på konserten som jag missade förra vecka. Ja, det är sant, jag vill verkligen inte missa denna konsert så jag bokade en biljett till denna föreställning ikväll, en 500-lapp fattigare men jag vet redan nu att det är värt det! Nä, måste koncentrera mig på maten nu-ciao!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards