lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2017

Av Elin - 9 september 2017 12:58


Alltså, jag har perioder där jag verkligen drogar en låt intensivt under ett par dagar, tror nog att de flesta har det. För ett tag sedan så hittade jag ett klipp på youtube där Carola sjunger en norsk låt som heter "Optimist", en rad kända artister har spelat in en skiva till hyllning för Jahn Teigen. Hade aldrig hört låten förrut, men detta klipp med Carola är helt fantastiskt! Det visar verkligen vilken otrolig superröst hon har. Lyssna på det och titta extra noga hur långt bort hon håller micken fast ändå hörs så väl när hon sjunger höjningen. Crazy, jag tycker att det är så ballt och jag kan verkligen lyssna på höjningen om och om igen och inte låta bli att förundras över hur grym hon är!


Av Elin - 8 september 2017 11:50


Idag är det dags att säga grattis till en person som är en stor del i mitt liv. Till en person som funnits där under hela min uppväxt och än idag. Hon som finns där när jag är ledsen, glad eller när jag tvivlar på Gud eller livet. Hon som får mig att våga vara den jag är, hon som får mig att stå upp för det just jag älskar.


Hon förtjänar så mycket kärlek och respekt! Idag säger jag grattis till Carola som fyller 51 år!



Tack för allt du ger mig älskade C.


Av Elin - 7 september 2017 17:48


Hej på er vänner. Ledsen för så många negativa inlägg de senaste gångerna, jag vet inte riktigt varför allt kom just nu, men så är det iallafall. Blev dåligt med sömn natten till idag, men jag gick upp och åkte till jobbet så jag var där vid 7 imorse, dock så gav jag upp vid 12 redan då jag kände att jag började må sämre. Har nog en förkylning på G + massa annat i huvudet, så jag kände att jag behövde gå hem och vila bort allt. Ville bara kika in här och säga att jag tänker på er och att jag verkligen hoppas att det blir lite mer bloggande snart igen, vill ju blogga men känner just nu att jag har lite dåligt med inspiration, det blir nog bättre snart :). Tills dess, ta hand om er. Kramisar!




Av Elin - 6 september 2017 17:55


Hörni, pausar här idag. Orkar inte riktigt med alla känslor just nu. Är så himla förvirrad och har svårt att försöka förstå vad jag verkligen känner och tänker, mer än att det känns lite för mycket både i kroppen och i hjärtat.


...

Av Elin - 5 september 2017 21:09


Ibland känner jag mig så otroligt skör. Som att jag ska spricka av alla känslor och aldrig kommer kunna laga mig själv och känna mig hel igen. Jag har ett yrke där jag måste visa mig stark och trygg, jag vill finnas där för mina barn på jobbet, de ska alltid känna att jag finns där för dem, det finns inget bättre än att få vara en stor del av deras barndom. Men samtidigt som jag försöker vara en trygg vuxen så gör mina känslor uppror, i själva verket så känner jag mig ibland som en femåring själv och att jag också vill har en trygg och varm famn att gråta ut i.

Det är kämpigt just nu, ska försöka sova och hoppas på att jag känner mig starkare imorgon.

Av Elin - 5 september 2017 19:06


God kväll på er vänner! Det har varit en lång jobbdag för mig idag, kom hem från jobbet för kanske 20 minuter sedan och planerar att typ gå och lägga mig i sängen alldeles strax. Har så ont och är så fruktansvärt trött. Har mått jättekonstigt hela dagen idag, typ yr, känslig för ljud, ont i hals, bihålor och huvud. Har verkligen inte tid för att bli sjuk känner jag! Under kvällen så har jag varit iväg på en föreläsning med jobbet också, det blev en hel del härliga skratt med kollegor och jag skrattar nästan högt för mig själv när jag tänker tillbaka på vissa saker. Att jag blir flummig och fnittrig när jag är trött är det ju ingen tvekan om kan jag ju säga. Extra svårt blir det också när man liksom knappt kan hålla sig för skratt men måste vara tyst och lyssna när någon annan pratar haha. Jaja, ska försöka få i mig något att äta och sedan blir det viloläge i sängen. Hoppas att ni har haft en bra dag och jag är ledsen för den dåliga uppdateringen här, men jag är verkligen så himla slut!

Av Elin - 4 september 2017 20:09


Tänkte att jag kunde slänga in en lista, har inte gjort det på länge.


Senast lästa: Livet efter dig av Jojo Moyes. Väldigt bra faktiskt och ska absolut fortsätta att läsa hennes böcker!

 

Senast köpta bok:

Fem gånger mer kärlek av Martin Forster. Vi läste denna bok via jobbet förra terminen då vi gick en kurs under APT-timmarna. Tyckte att den var väldigt lättläst och väldigt ofta så träffade den rätt med hur vi pratar med våra barn. Därav så var jag ju tvungen att köpa hem den haha.


 

Senast lånade bok: Lånar inte böcker så ofta då jag helst föredrar att ha dem själv, så det var väl någon studentlitteratur när jag pluggade.


Senast fådda bok: Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon. Fick den i 25-årspresent av Sara, Oscar och Sofi. Absolut läsvärd. En enkel handling, bra skriven och lite feelgood. En bra roman med andra ord.

 

Favoritbokhandel: Fysisk butik så är det akademibokhandeln annars så är det bokus som gäller!

 

Favoritbibliotek: Jag vill ju helst äga böckerna själv som jag tidigare skrivit, men jag säger nog ändå Stockholms stadsbibliotek. Bara för att det är stort och för att jag gillar den delen där det är runt vid entrén och böcker överallt.

Får typ rysningar för att jag tycker att det är så magiskt vackert haha.

 

Antal lånekort: Ett

 

Använder som bokmärke: Det jag kan hitta, senaste var den sån där lapp som sitter på jeansen när man köper dem hehe.

 

Favoritfärg på bok: Ingen aning faktiskt

 

Favoritmat/snack vid läsning: Beror lite på årstid, sommaren så är det typ vattenmelon eller körsbär och på vintern är det nog godis

 

Favoritdryck vid läsning: Sommaren är det iste och vintern vanligt te

 

Favoritställe att läsa på: Helst ute på landet, då ser det ut så här hihi.


Den bok jag läser just nu: Sophies historia av Jojo Moyes.

 

Favoritgenre: Oj, svårt. Det går i perioder tycker jag. Men jag tycker väldigt mycket om att läsa självbiografier.

 

Författarfavorit: Jättesvårt verkligen, jag läser så himla mycket olika geners så det skiftar väldigt mycket. 

 

Den tjockaste bok jag läst: Harry Potter kanske, eller någon kurslitteratur.

 

Den tunnaste bok jag läst: Gills tidning? Hehe

 

Favoritljud när du läser: Jag vill helst ha tyst. Men det är väldigt mysigt att ha fågelkvitter, vågor eller liknande i bakgrunden.

 

Mitt bästa bokminne: Hmm ett härligt minne är för några år sedan när jag och Sara gick in på Akademikbokhandeln för att kika lite. Vi fyller år ganska så nära varandra och båda älskar att läsa! Vi hade hittat varsin bok som vi ville köpa, men Istället för att vänta ut våra födelsedagar och stå och gissa sig till vad den andra önskade sig så köpte jag Saras bok och Sara köpte min och så var presenterna fixade. Vi skrattade gott när båda hade slagit in dem och när inga mer än vi två visste hur det hela låg till när det var dags att öppna dem. Jag minns fortfarande vilken bok jag fick...


Fyra dagar, fyra nätter av Morgan Matson


 

Senaste bokfyndet: Det var ett tag sedan som jag köpte en ranson med böcker, men har en påbörjad lista på böcker som jag snart ska köpa. Börjar bli dags att fylla bokhyllan ännu mer nu hihi.


Senaste impulsköpta bok: Det var nog En man som heter Ove av Fredrik Backman. Den tycker jag är så himla bra, men insåg att jag hade lånat den av mamma och att jag inte har den själv, då var jag såklart tvungen att klicka hem den.

 

En bra bok att ge bort: Det beror ju helt på vem som ska få den. Men vill man ha lite feelgood-läsning så skulle jag nog välja Stockholm Rosé av Sophia Wolf Lösnitz-fick denna av min faster när jag gick på cellgifter 2012 och den var perfekt att läsa när man själv låg där och ville glömma allt jobbigt som pågick runtomkring en. Livet efter dig av Jojo Moyes skulle jag också ge bort som feelgood-bok och tillsist En man som heter Ove av Fredrik Backman. Vill man ge bort en mer seriös eller tyngre bok så skulle jag nog välja Tusen gånger starkare av Christina Herrström eller Armlös, benlös men inte hopplös-en självbiografi av Mikael Andersson.

 

Bokgenre som jag undviker: Hmmm, Harry Potter går bra, men annars så är jag inget stort fan av fantasyböcker :). Haft svårt för deckare tidigare, men nu har jag börjat läsa även det.


Så gör jag med böcker som jag inte vill ha längre: Jag har väldigt svårt för att göra mig av med böcker, men de få gånger som jag gjort det så har jag gett bort dem till second hand. Men oftast så hamnar de nere i källaren i en flyttkartong haha.


Så här håller jag koll på vad jag läst: De böcker jag inte har läst står på ett annat hyllplan, för det mesta haha.


Så här sorterar jag min bokhylla: Det ständiga I-landsproblemet haha. Nä, men jag älskar ju att sortera bland mina bäcker, helst av allt så vill jag ju ha böckerna sorterade i författare/serie och i ordning och tillsist att alla pocket ska stå tillsammans och alla inbundna tillsammans, men helt plötsligt så inser jag att en bok i samma serie har jag i pocket och de resterande inbundna, eller tvärtom-då kommer vi till ett problem. Just nu ser det ut så här iallafall.


Nästa bok jag ska läsa: Sista brevet från min älskade av Jojo.

...

Av Elin - 4 september 2017 17:40


....Jepp, då har jag testat vart gränsen går vad gäller jobbtimmar. Har jobbat över i 30 minuter idag och nu när jag kommit hem så fick jag ett mental breakdown för att jag har så ont och är så trött. Ingen rolig start på veckan att känna så här redan nu. Självklart så la jag mig i soffan nu när jag skriver detta också, så vi får se hur lång tid det dröjer innan jag somnar eller orkar gå upp för att äta middag. Nä, nu ska jag sluta beklaga mig här på bloggen och försöka att orka ta hand om mig själv istället. Hoppas att ni har haft en bättre start på veckan än vad jag har haft. Puss och hej!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards