lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2017

Konsertversion av Evita 8/10-17.

Av Elin - 8 oktober 2017 18:43


Hej på er vänner. Nu sitter jag och äter, tittar lite på TV och samtidigt skriver till er. Kom hem för en stund sen efter några äenden inne i stan och hämta upp middagen, men innan det så var jag ju då på konsert. En konsert som jag spontanbokade för några veckor sedan då jag så gärna ville se Lisa Stadell igen och självklart höra hur Malena Ernman tog rollen som Evita. Har tittat på musikalen många gånger och tycker att den är så himla bra, Madonna är ju helt fantastisk! Trots att jag spontanbokade och också väldigt sent så fick jag ändå en plats på andra parkett. När jag var på Jesus christ superstar så satt jag på typ 19onde parkett och klagade över att ljudet var så dåligt. Nu när jag satt där jag "brukar" sitta så inser jag att ljudet är så mycket bättre längre fram!


Det var en bra konsertverison, men någon låt sådär saknade jag faktiskt. Det var i och för sig på Svenska så det kan vara så att jag bara var ovan och inte kopplade ihop vissa sånger just vilka det var. Det var sjukt ovant att se Malena Ernman i en musikalroll, men efter ett tag så började jag vänja mig och tyckte ändå att hon var väldigt bra. Att hon skulle klara det sångmässigt var det ju ingen frågan om haha. Stämningen bland publiken tyckte jag var lite lamt, inte så mycket applåder, både efter låtarna och framför allt under låtarna, jag kan ju tycka att när de på scenen börjar applådera i takt så kan vi också göra det, menmen haha. I applådtacket så började folk att gå ut från salongen av någon konstig anledning, man behöver ju liksom inte stressa sig ifrån en konsert. I det stora hela så är jag jättenöjd att jag bokade en biljett och fick se så många proffsiga artister och musiker.

Den som nästan fick mig att trilla av stolen med sin fantastiska sångröst var Martin Kagerman som spelade rollen som Magaldi. Jag tyckte att jag kände igen namnet från någon annan musikal och när jag googlade hans namn och såg att han var med i musikalen Livet är en schlager för några år sedan så insåg jag vem han var. Han understudy för Peter Jöback och jag såg honom spela Candy darling en gång av alla de gånger jag var där. SJUKT bra är han!!

 


Lisa Stadell, jag menar-hur många gånger behöver jag säga vilken GRYM pipa hon har?! Denna kvinna är typ min musikalidol alltså (efter Helen Sjöholm såklart, men hon är ju så mycket mer för mig hehe). Hon spelade i Bullets over broadway och knockade mig varje gång med sin röst, hon spelade Judas i konsertversionen av Jesus christ superstar och ÄGDE scenen (tyckte hon var bättre än Ola Salo till och med) och denna gång så spelade hon rollen som älskarinnan och körade. Känns som att jag aldrig kommer att tröttna och sluta förvånas över hur bra hon är!


Sist men inte minst Malena Ernman-som var så mycket bättre än vad jag förväntade mig och rösten vet vi ju att hon har!


Så ja, en sjukt bra konsert med andra ord! Timmarna gick alldeles för fort!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards