lyckopillerelin

Alla inlägg under oktober 2017

Av Elin - 10 oktober 2017 20:26


Det finns ingen som kan ta mig ned på jorden som hon kan. Hon får mig att våga. Hon får mig att älska musik ännu mer. Hon får mig att vilja ge upp allt jag byggt upp i livet, bara jag får vara nära musiken. Hon påminner mig om varje gång hur viktig musiken är i mitt liv och säger åt mig gång på gång att aldrig sluta tro på den. Hon får mig att totalt tappa kontrollen över mina känslor. Hon gör mig helt förvirrad samtidigt som allt känns så självklart när hon är i närheten.

 

Hon gör så mycket för mig. Hon gör mig lycklig.

 

Fina H, tack för allt du ger mig!

Av Elin - 10 oktober 2017 16:50


Hej på er hjärtegull! Vilken lång dag det har varit idag känns det som. Jag minns knappt vad jag gjorde imorse och blandar ihop saker som hände idag som jag trodde hände igår. Nu när jag funderade på vad jag gjort idag så blev jag så himla osäker på vilken vedckodag det var så var tvungen att öppna kalendern haha.Idag har jag haft lite ont i halsen och ont i huvudet, men det har kommitg och gått lite under dagen. Nu när jag satte mig ned på köksstolen så inser jag hur trött jag är. Åh, det är så himla jobbigt att vara så här trött hela tiden och aldrig få känna sig utvilad. Nu tänkte jag iallafall försöka orka att laga lite middag och sedan ska jag bara ta det lugnt, kanske packa lite inför i helgen. Återkommer, ciao!

Höstbild från förra året :)

Av Elin - 9 oktober 2017 20:30


Tänkte att jag kunde visa er vad jag har köpt inför Australienresan. Jag har av någon anledning verkligen gått all in för denna resa och idag är det faktiskt bara 16 dagar kvar! Jag vet inte riktigt varför jag har gått all in men jag antar att det är för att jag verkligen ser fram emot att resa med min familj och få lite semester och värme mitt i höstrusket. Inte nog med att jag köpte nya resväskor så har jag också köpt lite annat bra att ha saker. Dessa påsar här nere köpte jag från butiken Bag all Sweden som ligger på Roslagsgatan 21 här i Stockholm. Har länge funderat på om jag ska köpa dessa påsar, men nu med en Australienresa framför mig så slog jag till och köpte några påsar. Jag är sjukt nöjd och jag är säker på att jag kommer använde dem flitigt!


Av Elin - 9 oktober 2017 17:23


Hej på er vänner! Ännu en måndag och jag är redan så himla trött och längtar till helgen! Trots att jag sov mer än vad jag brukar göra så var jag fruktansvärt trött vid 7 när klockan ringde, men det var bara att gå upp, äta lite frukost och sedan mot jobbet i regn. Idag har både jag och min förskollärarkollega varit sjukt vimsiga och halvt dementa haha, men vi skrattade bara åt det och fortsatte vidare med vårt jobb. Har haft några riktiga guldkorn tillsammans med barnen idag, då man skrattat allihopa åt något som kanske egentligen inte var kul men som blev kul för att skrattet smittade så mycket. Det har också varit en dag där det känts som att man ändå har fått något gjort. En bra dag på jobbet helt enkelt, trots måndag! Dock så är jag ju helt slut nu, hade tänkt att laga korv och makaroner till middag, men jag köpte en färdiggjord soppa på Coop istället då jag verkligen inte orkade stå och laga mat. Så nu ska jag äta min soppa och läsa lite. Ha en bra kväll, kram på er!

Det här med att försöka hitta könsneutrala grattiskort hehe....

Av Elin - 8 oktober 2017 18:43


Hej på er vänner. Nu sitter jag och äter, tittar lite på TV och samtidigt skriver till er. Kom hem för en stund sen efter några äenden inne i stan och hämta upp middagen, men innan det så var jag ju då på konsert. En konsert som jag spontanbokade för några veckor sedan då jag så gärna ville se Lisa Stadell igen och självklart höra hur Malena Ernman tog rollen som Evita. Har tittat på musikalen många gånger och tycker att den är så himla bra, Madonna är ju helt fantastisk! Trots att jag spontanbokade och också väldigt sent så fick jag ändå en plats på andra parkett. När jag var på Jesus christ superstar så satt jag på typ 19onde parkett och klagade över att ljudet var så dåligt. Nu när jag satt där jag "brukar" sitta så inser jag att ljudet är så mycket bättre längre fram!


Det var en bra konsertverison, men någon låt sådär saknade jag faktiskt. Det var i och för sig på Svenska så det kan vara så att jag bara var ovan och inte kopplade ihop vissa sånger just vilka det var. Det var sjukt ovant att se Malena Ernman i en musikalroll, men efter ett tag så började jag vänja mig och tyckte ändå att hon var väldigt bra. Att hon skulle klara det sångmässigt var det ju ingen frågan om haha. Stämningen bland publiken tyckte jag var lite lamt, inte så mycket applåder, både efter låtarna och framför allt under låtarna, jag kan ju tycka att när de på scenen börjar applådera i takt så kan vi också göra det, menmen haha. I applådtacket så började folk att gå ut från salongen av någon konstig anledning, man behöver ju liksom inte stressa sig ifrån en konsert. I det stora hela så är jag jättenöjd att jag bokade en biljett och fick se så många proffsiga artister och musiker.

Den som nästan fick mig att trilla av stolen med sin fantastiska sångröst var Martin Kagerman som spelade rollen som Magaldi. Jag tyckte att jag kände igen namnet från någon annan musikal och när jag googlade hans namn och såg att han var med i musikalen Livet är en schlager för några år sedan så insåg jag vem han var. Han understudy för Peter Jöback och jag såg honom spela Candy darling en gång av alla de gånger jag var där. SJUKT bra är han!!

 


Lisa Stadell, jag menar-hur många gånger behöver jag säga vilken GRYM pipa hon har?! Denna kvinna är typ min musikalidol alltså (efter Helen Sjöholm såklart, men hon är ju så mycket mer för mig hehe). Hon spelade i Bullets over broadway och knockade mig varje gång med sin röst, hon spelade Judas i konsertversionen av Jesus christ superstar och ÄGDE scenen (tyckte hon var bättre än Ola Salo till och med) och denna gång så spelade hon rollen som älskarinnan och körade. Känns som att jag aldrig kommer att tröttna och sluta förvånas över hur bra hon är!


Sist men inte minst Malena Ernman-som var så mycket bättre än vad jag förväntade mig och rösten vet vi ju att hon har!


Så ja, en sjukt bra konsert med andra ord! Timmarna gick alldeles för fort!

Av Elin - 8 oktober 2017 11:48


Hej på er. Oj vad länge jag har sovit idag, men det var så himla skönt! Har sovit hemma inatt, så igår kväll var sista kvällen för denna gång med CUS-gänget för min del. Det som jag jobbar med i CUS är i full gång så i nuläget så är det bara för mig att vänta för att se resultatet och sedan blir det dags att sätta igång med arbetet igen :), därför så har jag inte några arbetsgruppsmöten inbokade idag som delar av resten av gänget. Det passade mig bra också då jag är inne i någon jobbig period med min kropp då jag har så ont, då är en natt i sin egen säng ganska så värdefull haha :). Men innan jag sa hej då till gänget så tog vi oss till en resturang vid biograf söder, Usine. Jag har aldig varit där, men första intrycket så var det superbra! Tyckte så mycket om inredningen.

Lägg märke till mitt snygga mobilskal från Ideal of Sweden, apsnyggt om jag får säga det själv! :D


Till förrätt så fick vi in Antipasti, så sjukt gott!

    


Här började problemen, varmrätten var inte alls vad jag hade förväntat mig. Det såg inte så jättegod ut och så blev vi sjukt besvikna på våra pommes som inte alls var permensanpommes enligt oss. Sedan fick vissa av oss konstiga varianter av maten på grund av allergi. Jag kanske åt upp hälften av köttbiten, sedan kände jag mig nöjd.


Till efterrätt så fanns inte det jag hade valt att förtidsboka, utan jag fick glass. Inget fel med det, dock så var det skrattretande när vi blev serverade då några av oss hade valt karamellglass och några hallon. Då gick de med karamellglassen och sa att det var hallon....vi behövde säga till att det inte ser ut som det hon sa, och inte förs då så märkte hon vad hon hade i händerna. Haha, efter det så kunde vi bara skratta åt situationen då det kändes som att servitriserna inte hade någon koll alls på någonting. Glassen var iallafall sjukt god!

Detta sa hon att det var hallonglass....ja, det ligger ju ett hallon där men glassen ser ju inte riktigt ut som hallon. Svårt det där haha :).


Efter lite krångel med betalning och kvitton så tackade vi för oss och började bege oss mot hotellet, jag sa hej då och så gick jag mot tunnelbanan för att åka hem. En superbra kväll med gänget, men lite tråkigt med maten. Idag ska jag nästan bara VILA-hade så ont i kroppen när jag kom hem igår! I eftermiddag ska jag på konsert på Göte lejon och sedan åker jag hem och fortsätter att vila lite innan det är dags för att sova och sedan jobba imorgon.

Av Elin - 7 oktober 2017 17:40


Hej på er! Ledsen för dålig uppdatering, men har haft fullt upp idag kan jag ju säga. Tänkte att jag kunde börja skriva om igår kväll. Åkte in till Skanstull och mötte CUS-gänget på hotellet. Vi hade bokat bord på resturangen nedanför så vi fick en middag med massa mat och olika gottigheter. En härlig kväll tillsammans med världens bästa tjejgäng!


Idag har vi haft utbildning hela dagen med Johan Plate. Tror att de flesta av oss har mött honom i olika sammanhang tidigare, så vi hade lite koll på honom. Jag tycker att han är helgrym på det han gör och som person! Vi har pratat om självförtroende, jaget och laget, positivt tänkande och personlighetstyper. Jättelärorikt och framför allt peppande! Både personligt och som CUSare. Har ni inte lyssnat på Johan någon gång, så rekommenderar jag er att göra det! Nu är resterande av gänget nere och spaár, jag känner mig inte riktigt bekväm i sådana situationer så jag valde att stanna uppe på rummet och ta det lugnt istället. Senare ikväll ska vi iväg till söder för att äta middag och sen så åker jag hem när jag varit förbi hotellet och hämtat upp min packning. Behöver en natt under helgen i min egna säng och jag har inte några möten med våra arbetsgrupper heller så kan ta det lugnt istället :). Nu ska jag kika lite på Världens barn från igår, kram på er!




Av Elin - 6 oktober 2017 16:56


Vänner. Tuff fredag idag. Har knappt kunnat röra mig och gått på smärtstillande hela dagen. Fick avboka ridningen och när det var gjort så ville jag bara ligga i sängen hela dagen och tycka synd om mig själv och gråta. Men det skulle troligtvis inte blivit bättre då så istället så tog jag mig till jobbet och krigade på, försökte att verkligen vara MED barnen och tanka lite kärlek från dem. Ska kanske sova lite nu, eller titta på någon serie, åtminstone vila både huvudet och kroppen då jag känner mig så himla sänkt. Ikväll ska jag vidare till Skanstull för utbildning med CUS-gänget över helgen, ser fram emot att få vara lite busy så jag inte hinner tänka på allt det jobbiga. Nä, dags för vila så jag orkar med dagarna framöver, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards