lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 januari 2018

Av Elin - 10 januari 2018 20:34


Vänner, förlåt för mitt tråkiga inlägg här i eftermiddags. Var så himla less och behövde skriva av mig lite. Idag har det inte hänt mycket i mitt liv, eller det har inte hänt så mycket alls denna vecka om jag ska vara ärlig haha. Valde att gå hem från jobbet i måndags då jag inte är på topp, har något virus som inte riktigt vill bryta ut tror jag. Influensaont i kroppen, lite yr och väldigt trött, är inne i någon period där jag har mycket ångest också så detta kanske är min kropps sätt att säga stopp på. Men ringde jobbet i eftermiddags och sa att jag kommer imorgon, klättrar liksom redan på väggarna trots att jag är trött. Har drogat Beck-filmerna dessa dagar jag varit hemma (typ sett 6 filmer per dag haha) jag har även fixat och donat lite här hemma och tvättat ikapp lite och sovit såklart. Nä vänner, nu ska jag fortsätta att titta på Beck i sängen innan det är dags att släcka lampan. Hejsvejs!

Av Elin - 10 januari 2018 15:18


Just nu är jag så förbannat jäkla less på sjukvården!! Helst av allt skulle jag vilja typ skrika och kasta sönder något i frustration! Det har tagit över 1 år att få hjälp, men fortfarande så sitter jag här med samma jäkla problem som gör att min kropp slits mer än vad den egentligen ska behöva. Jag har gått omvägar och träffad andra läkare för att få remisser ivägskickade till rätt slags läkare, jag har efter det fått vänta i månader för att få en kallelse, jag ber om hjälp och säger att det är akut då jag har en funktionsnedsättning som försvårar livet tillräckligt bara det. Varken vårdcentralen eller sjukhusen tar mig på allvar. Jag får inte hjälp med det som jag behöver hjälp med utan får stå ut med undersökningar och läkarbesök som är totalt onödiga. Jag får bara tillfällig hjälp och de bryr sig inte om att följa upp eller hjälpa mig vidare....


Denna vecka valde jag att gå hem från jobbet på måndag förmiddag då jag inte var på topp. Hade kämpat mig egenom hela förra veckan och kände att jag behövde vila då jag troligtvis har något virus i kroppen som inte riktigt vill bryta ut. Jag valde att gå hem för att vila kroppen inför den lilla operation som jag ska göra på fredag, men nu idag fick jag ett samtal om att operationen blir inställd och jag får vänta till februari (trodde de) innan det händer något.


Jag blir så jävla less. Det som gör mig mest ledsen och frustrerad är att detta bara är EN av de saker jag behöver hjälp med, det finns massa saker som jag skulle behöva ta tag i och få hjälp med, men jag orkar inte. Jag orkar inte mer läkarbesök, jag orkar inte mer samtal, jag orkar inte mer läkarbyten.

jag orkar inte kriga mer, jag orkar inte vara den starka.

Jag orkar helt enkelt inte.


Jäkla skit!!!!!!!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards